Direktlänk till inlägg 18 december 2010

Tung fredag, städdag med den röda ulven

Av Monika Jonsson - 18 december 2010 01:20

Snön har vräkt ner, sonen skulle med bilen på genomgång och justering.. försöka ta sig ut, andra sonen hostar som en besatt.. och har avlastningshelg i helgen, städningen förföljer mig som ett hjärnspöke.. så även idag. Vi kom oss iväg med bilen i alla fall. Andra sonen fick vara hemma från praktikplatsen, det passar inte att stå i en butik när man hostar så lungorna nästan hoppar ut. Jaha tänkte jag, där rök avlastningen också..  I min enfald och optimism tänkte jag försöka lasta skräp på släpvagnet, allt för att slippa dammtraseracet, men ack vad jag bedrog mig.. bilens bromsar frös fast så fort jag kom i den lite djupare snön, där fick jag mig så det bara sjöng om det.. som tur var kom svärfar så påpassligt och kunde hjälpdra lite så att bromsarna släppte. Det var bara att ställa in bilen igen och ta i tu med städningen. Jag kan lova att det  gick fort att springa runt med dammtrasan och humöret var nere i källaren.. inte blev det bättre av att jag visste att jag måste handla också.. håller jag på att bli lat, eller är jag så less på att gå hemma, att jag skjuter på allting in i det längsta?? Yngste sonen fick i alla fall komma på avlastning, trots hostan, men jag skickade med hostmedicinen också. Jag avreagerade mig genom att skotta snö som en galning, tillsammans med den äldre sonen. Hans bil kunde hämtas relativt snabbt, och resten av fredagen har ändå lunkat på ganska bra.. Summan av kardemumman blir dock att det är ingen ide försöka undkomma den evinnerliga städningen, du drivs dit förr eller senare.. MEN HUR GÖR MAN STÄDNINGEN ROLIGARE?? Hur kul är det att stå på huvudet i avloppet i duschen jämt och ständigt?? Eller hela tiden måsta smörja händerna med handkräm för att de annars torkar ut.. jag kan dessutom inte använda bomullsvantar i gummihandskarna, det blir för klumpigt.. nåja nog med klagan, jag har tyvärr ingen städrobot, och det finns ingen annan som vill städa åt mig heller, så det är väl bara att bita i det sura äpplet.. Granen har jag heller inte hämtat, men det ska jag också, hur nu det ska gå till, nåja, jag har mina planer.. Sov så gott alla Ni som kan, njut av den helg som kommer, ta hand om Era nära och kära, och skänk en tanke till dem som inte längre finns bland oss. Skotta lugnt..(hmm, kanske inte världens bästa sätt att avreagera sig på kanske) Ta en promenad eller en skidtur i skogen, för mig blir det det senare, om inte kylan kommer tillbaka, jag har hört hot om det   Kram Gå i Herrens frid

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika Jonsson - Tisdag 23 april 19:58

jag gjorde en makaronpudding   En liten fördel med det jobb jag har.. när man delar ut lunch- och middagsmat till klienterna, får man ibland inspiration till sin egen matlagning.. det eller det var det länge sedan jag åt   om man bara slapp disken....

Av Monika Jonsson - Lördag 20 april 18:12

när man kommer till insikten att julgardinerna fortfarande sitter uppe..   Att man inte har tänkt på/reflekterat över det.. Julen varar ju kanske till påska, om man bortser från fastan.. men till pingst??     Jag var iväg till Luleå idag, för...

Av Monika Jonsson - Söndag 7 april 00:33

Dagen när vi skulle ta farväl, och ge pappa den sista vilan i gravens botten.. Vi visste att det skulle bli fruktansvärt tungt och jobbigt, men också ett fint avslut. Ett 40-tal personer fanns i kyrkan och på minnesstunden i Bölebyns byagård, f.d...

Av Monika Jonsson - Söndag 31 mars 03:30

en mässa som firas för att påminnas om Bibelns berättelse hur Jesus vann över döden och återuppstod. En stark mässa som förstås upplevs olika från person till person.. mig påverkade den extra denna gång, förstås med tanke på att vi skall följa papp...

Av Monika Jonsson - Söndag 17 mars 16:39


och pappa sitter nu med sina bröder vid elden i Nyteuger och tittar ut över vattnet till tonerna av dragspelet..   Kvar är vi med sorgen och saknaden, men med massor av minnen..  Det är ju jättejobbigt så klart, men han behöver ju inte ha ont län...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards