Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Midsommar- en "minijulhandel"?

Av Monika Jonsson - 23 juni 2011 21:30

Jag har under dagen varit på byn och handlat. Min reflektion när jag satt i bilen och snurrade runt för att hitta en parkering.. Jaha, så fort det blir en större helg, blir folk som förbytta igen   Jag vet att det finns de i vårt land, som vill att nationaldagen flyttas till midsommarafton, men jag är inte av den uppfattningen. I alla fall verkar det som om folk inte har sett mat på flera dagar, och det blir inte bättre av att köpmän och livsmedelsleverantörer underblåser "köpmanin".. Traditionen gör ju sitt också, men är det meningen att vi ska äta och dricka ihjäl oss bara för att det är mitt i sommaren? Nu vänder det ju faktiskt och det kommer att bli kortare och mörkare dagar igen.. Nåja.. Det är midsommar, alla är ute och handlar och det är trångt, och svårt att få en parkering, ingen ide att hetsa upp sig nämnvärt, och hejhopp.. det gick faktisk bra att göra de sista inköpen, så nu kan även jag fira midsommar..  Annars tar jag det faktiskt ganska lugnt, just nu, det händer inte så mycket på mina fronter. Regnet har parkerat över oss i nästan 3 dygn   och jag hörde någonstans att det har regnat över 70 mm. Just nu skiner solen i alla fall, och det är ganska skönt ute. I morgon bär det av till stugan, och övriga familjemedlemmar. Förhoppningsvis står vädret oss bi, och det blir en trevlig dag. Kanske man hinner nyttja ett och annat fiskedrag också, men däremot avstår jag förmodlingen bad. Trevlig midsommar på Er alla, Njut av sommaren, Må Herren vara med Er. Kram  

 
 
Ingen bild

Mikaela

24 juni 2011 11:16

...och alla de härliga önskningarna om en härlig sommar och att Herren ska gå med speglar jag tillbaka till dig! Kramar!

Monika Jonsson

29 juni 2011 00:08

Kram tillbaka..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika Jonsson - Tisdag 23 april 19:58

jag gjorde en makaronpudding   En liten fördel med det jobb jag har.. när man delar ut lunch- och middagsmat till klienterna, får man ibland inspiration till sin egen matlagning.. det eller det var det länge sedan jag åt   om man bara slapp disken....

Av Monika Jonsson - Lördag 20 april 18:12

när man kommer till insikten att julgardinerna fortfarande sitter uppe..   Att man inte har tänkt på/reflekterat över det.. Julen varar ju kanske till påska, om man bortser från fastan.. men till pingst??     Jag var iväg till Luleå idag, för...

Av Monika Jonsson - Söndag 7 april 00:33

Dagen när vi skulle ta farväl, och ge pappa den sista vilan i gravens botten.. Vi visste att det skulle bli fruktansvärt tungt och jobbigt, men också ett fint avslut. Ett 40-tal personer fanns i kyrkan och på minnesstunden i Bölebyns byagård, f.d...

Av Monika Jonsson - Söndag 31 mars 03:30

en mässa som firas för att påminnas om Bibelns berättelse hur Jesus vann över döden och återuppstod. En stark mässa som förstås upplevs olika från person till person.. mig påverkade den extra denna gång, förstås med tanke på att vi skall följa papp...

Av Monika Jonsson - Söndag 17 mars 16:39


och pappa sitter nu med sina bröder vid elden i Nyteuger och tittar ut över vattnet till tonerna av dragspelet..   Kvar är vi med sorgen och saknaden, men med massor av minnen..  Det är ju jättejobbigt så klart, men han behöver ju inte ha ont län...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards