Alla inlägg under december 2011

Av Monika Jonsson - 29 december 2011 01:14

och ögnat igenom mina tidigare inlägg. Många tankar och funderingar har snurrat genom huvudet, och förmedlats via fingrarnas dansande över tangentbordet. Tänk att det är 1 år och 3 månader sedan bloggen "föddes".. Tiden bara rinner iväg, nåja, det är nog bäst att försöka få lite sömn. Blicken börjar bli lite dimmig, och jag känner mig lite frusen. Ha det..

Av Monika Jonsson - 28 december 2011 23:55

blev jag tvungen att uppsöka folktandvården, eftersom jag igår kväll, bet sönder en tand. Troligen hade jag en spricka i den sedan förut, och till sist höll den inte längre. Det var ändå relativt fort avklarat, och jag blev heller inte ruinerad på kuppen.. i eftermiddag har min lillebror med flickvän, varit hit och ätit en försenad julmiddag. På praktiken fick kyrkan en mer omfattande storstädning efter julhelgens alla mysiga gudstjänster. Ute snöar det, och snart knackar det nya året på porten.. Jag vill önska Er Alla ett Gott Slut på detta år, ta vara på dagarna. God bless. Kram  

Av Monika Jonsson - 26 december 2011 23:41

Vad har jag gjort sedan sist jag var här?? Ja dagarna innan jul flöt ihop och jag delade upp timmarna mellan arbetspraktik, julförberedelser hemma, och det som kallas för "det vardagliga livet". Julhelgen har spenderats hemmavid, med min syster campandes utanför husknuten. De invigde sitt husvagn. Julaftonens mest spännande ögonblick, i mitt tycke, mötet mellan Lucas och tomten, blev en egen historia.. Han somnade 10 min innan tomten kom.. och sov under hela julklappsutdelningen, trots allt ståhej  När han så småningom vaknade blev han väldigt konfunderad av alla paket som låg brevid honom, men med "mammas" hjälp gick han igenom paket efter paket, och till sist gick han runt och drog sin "ankparad" på golvet. Vi har ätit gott och mycket, ändå blev det mat kvar, så under veckan som kommer får jag knåpa ihop lite blandad kompott, ingen mat kommer dock att förfaras, jag lovar.. Sista dagarna detta år, är delvis oskrivna blad, men just nu snöar det ser jag när jag tittar ut genom fönstren. Jag tackar dock min Gud att vi inte drabbades lika hårt av stormen som andra gjorde, även om vi drabbas indirekt av inställda tåg och liknande.. Visst har det blåst lite även här, men vi har trots allt både taken och skogen kvar, liksom elen.. Ha det bra alla Ni där ute, Gå i Herrens frid.. Kramar   

Av Monika Jonsson - 10 december 2011 15:15

för snöskottning, det kändes.. varken bra eller dåligt,det kändes som "någonting man måste göra vintertid". Men kaffet efteråt smakade desto bättre..  Jag har också rest årets utegran, som min far lyckats ordna. Detta år har den hamnat på baksidan av huset. Nu är det dags att göra upp en eld i pannan, så Ciao så länge. God bless  

Av Monika Jonsson - 6 december 2011 23:11

Sångstund på äldreboende, check 

Caféavslutning, check  

Julavslutning, check 

Resten är rutinsaker som bara flyter på..

Nu borde jag flyta ut i sängen ett par timmar, det kommer en ny dag i morgon.

God natt God bless. Kramar  

Av Monika Jonsson - 5 december 2011 23:09

och så var den dagen INTE förstörd för när jag klev ut på brotrappan, för att hämta "världsbladet", alltså PT, föll stora, vackra, tjocka lapphandskar ner från himmelen, och marken var vit. Vilken fin morgon det blev, tänk att man kan längta efter snö så mycket. Fast det är klart, under februari och mars månad hinner det säkert falla så pass mycket snö, att man hinner bli less den också.. Känns det igen?? I alla fall har jag haft en ganska bra måndag, på jobbet har jag hunnit med lite av varje, bla. fick jag agera tomte när "måndagscaféet" hade sin terminsavslutning nu i kväll. Nästa måndag kröns årets lucia i Älvsby kyrka, och då blir jag upptagen där. I morgon blir det en terminsavslutning på ett annat café, och jag hoppas och tror att det blir välbesökt. Det börjar med en "julkonsert" i kyrkan, och avslutas med kaffe och fika i en av församlingsgårdarna. På kvällskvisten blir det julavslutning i vår lottakår, med julgröt och julklappsutdelning. Hemma rullar det på som vanligt, jag knåpade ihop en pizza, som får bli en del av vårt matintag under morgondagen. Nu ska jag låta hjärnan varva ner lite med hjälp av ett korsord, det var väldigt länge sedan. Ha det gott, gå i Herrens frid, See you..    

Av Monika Jonsson - 4 december 2011 15:15

Julklappsinköp Luleå check. Snart iväg till kyrkan.. klockan går, har hunnit med både regn, snö, och en blandning av de båda. Resten av sysslolistan får jag beta av under kvällen. Ses senare.. Bye.

Av Monika Jonsson - 4 december 2011 00:32

Jaha ja, det var den lördagen det.. Storforsen klarades av på ungefär 2,5 timmar. Ganska mycket folk, trots snöbristen, och relativt bra fart på kommersen. Julbordet blev så gott som jag hade hoppats, vi var dock ett av dagens sista bokade sällskap, så det fanns kanske inte så jättemycket mat kvar, men vi blev ändå mycket mätta. Nu sitter jag och är massor trött på både regn och stormvindar, de vill inte ge sig. Jag hoppas dock fortfarande på snö, och det ser kanske lovande ut på prognoserna. Ha en bra Söndag, det ska i alla fall jag.. God bless!! Kramar.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards