Alla inlägg under april 2012

Av Monika Jonsson - 28 april 2012 01:30

att vissa ränder går aldrig ur.. nog för att det produceras många bra artister och låtar även idag, men den musik jag lyssnade på i min ungdoms dagar, den håller ännu    Jag kan nästan direkt återskapa de känslor, och minnen jag förknippar med den. 80-talet var ju de stora frisyrernas- och axelvaddarnas tid, och åtminstonde för min del, var det synthmusikens tid. Framför allt var det, även för min del, balladernas tid. Det var ett sätt att koppla av, men det var också en flykt från mobbing och utanförskap. Det fanns texter för alla tillfällen, när jag var ledsen, glad, upprymd, förälskad.. Även idag fungerar musiken som plåster, balsam, etc. Jag är nästan allätare vad gäller musikstilar.. klassisk musik fungerar som avslappning, ska jag försöka städa, är det tecno som gäller.. under lördagsmiddagarna vill jag ha lite blandad, dämpad bakgrundsmusik. Må musiken få vara tidlös.. Tjingeling!!     

Av Monika Jonsson - 28 april 2012 00:32

Både i onsdags och i torsdags gick jag i spenderarbyxor.. I onsdags var jag och en kompis i Luleå, och snurrade runt, och i torsdags var vi på tjejkväll i Piteå. Det var riktigt trevligt faktiskt, även om det småregnade lite under kvällen.   En del småsaker inhandlades, men mest var det för att se sig runt lite. I går var jag på ett födelsedagsfirande,   men jag gjorde också ett allvarligt försök att få lite ordning i mitt kontor..en bit på väg är jag. I dag lördag är det dags för lite nattvandring på byn. Från kl.20.00 kommer vi att vara ute och bjuda på grillad korv, samt strosa runt lite, och kolla läget inför valborgsmässoaftonen. Våren har äntligen fått fart,   och inom kort är isen borta på vattenspegeln bakom huset. Vår- och sommarfåglarna överröstar varandra, och det är en ren fröjd att vara utomhus.. Ett av mina vårtecken är att höra storspoven. Det går en ilning utefter ryggraden när jag hör den, och jag blir varm i kroppen. Snart hoppas jag höra tranorna också, och träffa sädesärlan. Dock är det fortfarande ganska mörkt ute om nätterna, men det ljusnar fort. Redan vid 4-tiden på morgonen kan man skönja ljuset, och hips vips är det ljust igen, härligt.. innan myggen överfaller oss vill säga  Hoppas alla får en fin dag, efter bästa förmåga. Gå i Herrens frid. Kramar       

Av Monika Jonsson - 23 april 2012 22:03

Full rulle har det varit under en tid, både roliga och mindre roliga saker har hänt. Men så är det ju med livet, det går upp och ner. Nu under helgen som var, har jag varit på den återkommande viltmiddagen med JAQT-kvinnorna. Mycket god mat som vanligt.. jag har faktiskt tillochmed smakat bäverkött, och det var fantastiskt gott.. Annars flyter det på, som sagt.. Mer kommer senare.. Gå i Herrens frid. Tjingeling!!     

Av Monika Jonsson - 3 april 2012 20:45

Varför ska det vara så infernaliskt tråkigt att städa!!?? Det spelar ingen roll, hur många tips om "lustfylld" städning eller städning över huvud taget jag läser, gör det ingen skillnad.. mitt humör sjunker ner i botten, och jag blir bara iriterad. Jag städar aldrig över huvud taget när någon annan är hemma, det blir bäst så. och dessutom, när jag väl har pinat mig igenom städningen, känner jag ingen tillfredsställelse över det, utan jag ser det mest som en tillfällig seger över dammet.. Är det lathet kanske? "ABSOLUT" skulle vän av ordning säga, men jag kan inte riktigt hålla med, det ligger djupare än så..Redan när vi var yngre, gick vi syskon åt var sitt håll, när det gällde städningen, och hemma rök jag och mamma ihop mer än en gång, när det gällde städningen av mitt rum.. varför jag har utvecklat ett sådant agg till just städning vet jag inte.. men konstigt nog kan jag ändå tänka mig att jobba som lokalvårdare, eller heter det "golvkosmetolog" nuför tiden?? Jaja konstigt är det.. hmm   

Av Monika Jonsson - 2 april 2012 22:57

Puh.. att ha tandvärk är det absolut värsta som finns.. när man är så svullen i munnen att man knappt kan gapa, och Alvedon konsumeras som godis- dock inom ramen för maxdos- ska tilläggas.. Fredag eftermiddag/kväll, efter att Folktandvården hunnit stänga, var det svårt att härda ut, men jag lyckades. På lördagen var det meningen att jag skulle vara chaufför härifrån upp till Arvidsjaur, vi skulle på marknaden, men det slutade med att mamma körde i stället. Som tur var gick det ganska fort att gå igenom marknadsplatsen, så efter att vi hade köpt våra kokosbollar, som är ett "måste" när man går på marknad, och en god och mättande lunch, åkte vi en sväng på Dollarstore. Stort utrymme, men inte större utbud än vad som finns i andra butiker, så det gick ganska fort det också. Väl hemma igen, gick jag och lade mig, jag har i stort sett sovit mig genom helgen.. I morse ringde jag på Folktandvården och fick så småningom en akuttid. I normala fall längtar man väl inte direkt efter att lägga sig i tandläkarstolen, men idag gjorde jag faktiskt det.. Det blev en pencellin-kur, och sedan ska vi ta ställning till vad som ska hända med den trilskande tanden. Det är inte första gången den gör sig påmind, och förmodligen inte sista heller.. men den här gången var den värsta hittils. Trots allt sovande under helgen, ska jag nu göra ett tappert försök att lägga mig, trots allt är det ju påskveckan nu, och jag måste "komma ifatt mig själv". Påsken kommer att firas hemma, i kyrkan, och i stugan, så det gäller att vara på alerten. Ha det gott, God bless, och jag hoppas verkligen att ingen behöver gå och ha ont i munnen.. Kram   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards