Alla inlägg under juni 2012

Av Monika Jonsson - 29 juni 2012 21:50

Nej, men väl lilla kalabaliken i Älvsbyn. Man kan också säga.. Karusell hela dagen, plus kväll.. På jobbet har det varit full rulle hela tiden, och efter jobbet har vi skruvat ihop möbler. Sambon, sonen och systerdottern seglade iväg till Haparanda och IKEA, medan jag hade mitt arbetspass, och efter ett snabbt mellanmål, åkte vi över till lägenheten och satte igång "Operation möbelbygg". Lite hann vi få ihop, men några timmar återstår innan allt är färdigt. Nu ska jag ta hand om lite tvätt, och lite annat småpyssel.. Ha det.. God bless   

Av Monika Jonsson - 26 juni 2012 23:21

det var ute för en liten stund sedan, med en nätt liten kvällssol som gjorde tappra försök att skina ner genom molnen.. fast nu är den borta igen  Tidigare har det regnat lite, och jag tyckte mig höra en åskknall också, men jag är inte helt säker, fast SMHI har inte indikerat någon blixt på radarkartorna i alla fall..   Andra jobbarveckan har inletts, efter ett midsommarfirande i campandets tecken. Det har varit dragkedjor både på längden och tvären, i tält och sovsäckar, samt partytält med avtagbara väggar. God mat, och gott att dricka, firades midsommar, nästan traditionsenligt, i vår sommarstuga.. fast midsommarstången har vi hoppat över de sista åren. 3 tält i varierande storlekar restes för att husera mig och mina barn, sambon ville sova hemma, vilket är fullt förståeligt, eftersom han titt som tätt måste sova borta, när jobbet så kräver. Min äldste son har passat på att förlova sig, och den yngre är beredd att ta klivet och flytta i boende. Vi har redan börjat flytta in lite kläder och husgeråd. I skogen är det visst också full rulle.. sambon och äldsta systerdottern mötte Herr eller Fru Björn utanför kojan i går kväll  spännande värre.. strax ska jag gå ner och skifta tvätt i maskinerna, och sedan bör jag nog försöka få bort lite mygg och annat oknytt, som annars stör nattsömnen för mig. Ha en fortsatt lugn och fin vecka.. hips vips finns det skäl att lägga ut ytterligare episoder från min front. God bless Kram  

Av Monika Jonsson - 12 juni 2012 02:10

Vill visa hur Döda fallet just nu är fullt av liv..  Detta är från förra inläggets nämnda söndag..
  

Av Monika Jonsson - 12 juni 2012 00:59

Detta eviga regnande tar snart knäcken på mitt psyke!!  Allt blir så blött, och det blir massor fuktigt i källaren. Tvätten tar en vansinnigt lång tid på sig att torka, och tvättberget klättrar högre och högre upp.. det enda fina just nu med allt vatten är att den mäktiga Storforsen, detta underbart brusande vattenfall som kommunen kan stoltsera med, just nu är så vackert att det nästan inte går att beskriva..   Dessa bilder är tagna vid 20-snåret söndag kväll.   Denna skylt,  gör just nu skäl för texten. Den sitter uppsatt på spången ut mot forsen. Nåja, det är nog bäst att försöka glömma regnet för ett tag och ramla ner i sängen.. en ny dag har grytt, full av göromål. God bless. Kram  
   
   
             

Av Monika Jonsson - 9 juni 2012 01:30

över att äntligen ta studenten, kan få en att hålla värmen, för jösses, det känns precis som om det vore mitten av september i stället för början av juni.. Igår var min son, en av många studenter, som nu har "klivit ut i verkligheten" Solen gjorde tappra försök att tränga genom molnen, men lyckades inte riktigt. I ett myller av vita mössor, kom han för sista gången ut genom skolporten, för att få ta emot både kramar och blommor, och allehanda gossedjur att hänga om halsen. Efter en lunch hos en släkting, åkte vi vidare hem, för lite mer firande av resten av familjeskaran. Idag, lördag ska vi dra ihop ett större studentkalas i Böle, så alla får chansen att fira ordentligt.. Jag hoppas alla studenter får en trevlig sommar, och att så många som möjligt sedan får arbete och i övrigt ett bra liv.. Nu är det kudden, och det varma täcket, som gäller.. som sagt, man tittar två gånger i almanackan för att säkerställa att tiden och årstiden inte är helt ur led.. Sov gott alla Må Gud vaka över er. Kramar

Av Monika Jonsson - 7 juni 2012 22:19

Jaha ännu ett vägskäl i livet.. nu är det dags för yngste sonen att lämna skolans skyddade värld, och ta steget in i den verkliga världen, och dessutom flytta hemifrån, förhoppningsvis innan juni månads utgång..mycket som säkert går genom hans huvud, och naturligtvis även i mitt, men samtidigt är det något vi båda ser fram emot. Annars rullar det på i ganska normal takt. Igår var jag i Älvsby kyrka och firade nationaldag, och idag har jag varit och orienteringstränat. Både kroppen och huvudet fick sitt, betydligt roligare än att bara harva omkring längs vägarna. Turligt nog var det uppehåll när jag var ute, men jag hann inte mer än ut ur duschen, så strilade regnet ner utanför. Jag måste erkänna att den riktiga sommaren känns liite avlägsen, men jag hoppas innerligt att värmen kommer snart, så man kan sitta ute om kvällarna, och dessutom åka till stugan eller någon annanstans, och dra upp en och annan aborre. Nu ska jag slå mig ner vid TV:n en stund, och sedan är det väl kudden som står på tur.. Ha det gott alla. Gå i Herrens frid. Kram  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards