Alla inlägg under juli 2012

Av Monika Jonsson - 23 juli 2012 17:53

som ställde till det för mig i våras, är nu ett minne blott.. den försvann i morse i samband med ett besök på käkkirurgen på Sunderby sjukhus. Okej, just nu har jag lite tandvärk    men jag tröstar mig med att den tanden i alla fall inte besvärar mig mer, och dessutom är ju värken övergående.. Nu finns det en visdomstand kvar i munnen, men om den börjar trilskas den också, ja då ryker den fortare än kvickt. Annars är det ganska lugnt. Igår var det ju årsdagen av terrorhandlingarna i Norge, och jag följde delar av de minneshögtiderna som sändes på TV.

Den norska statsministern sa i det minnestal han höll, att han har ett dubbelt minne av Utöya, han har många roliga minnen därifrån, men också minnet av tragedin som utspelades där.. Man kan kanske inte dra paralleller hur som helst, men Utöya är för honom vad stugan i Teuger är för oss.. Vi har många glada minnen därifrån, men också tragedin som utspelades där den hemska onsdagen 28 juli. Den dagen närmar sig ju också, och vi kan ju inte stoppa tiden, vilket vi inte ska heller.. Vi ska däremot hedra honom, genom att fortsätta leva.  Nu ska jag gå ner och fixa en kopp te.. operationen idag gör att jag inte kan äta riktigt vad som helst, så just nu är jag ganska hungrig. Man blir inte speciellt mätt, när man bara kan äta flytande föda, men det borde gå bättre i morgon eller övermorgon. Ha det gott, Gå i Herrens frid. Kramar

Av Monika Jonsson - 19 juli 2012 02:02

är måhända min son, som i går kväll (eftersom klockan nu är långt efter midnatt) fick uppleva sitt livs möte.. Hans stora idol är Charlotte Perelli, och de flesta i min bekanstskapskrets har nog hört historien om när han sjöng melodin: "Hero" på examensdagen i Älvsby kyrka, och nu senast upprepade insatsen på Strömbackaskolans scen, under en avslutningskonsert innan han tog studenten. I går kväll fick han äntligen träffa henne, efter Diggiloo-konserten i Storforsen. Först hade vi turen att hamna precis vid scenen, och som grädde på moset, fick han alltså chansen att träffa henne en kort stund. Ungen var euforisk, och för några sekunder trodde jag han skulle svimma.. Vilken kväll det blev i alla fall. Nu är det hög tid att besöka kudden, några timmar. Först ska jag i väg på ett möte på boendet, och sedan blir det att jobba extra några timmar, eftersom en av mina "kollegor" har blivit sjuk. God natt alla. Må Herren vaka över er. Jag har åter fått uppleva att Han håller sin hand över oss, bara man aldrig tappar tron. Kram  

Av Monika Jonsson - 16 juli 2012 23:35

Den gågna helgen har tillbringats i vår sommarstuga, bara en bit härifrån. I lördags hade vi en "egen byaträff". Den ordinarie årliga byafesten ställdes in, och då tänkte vi att vi får vara vår egen festkomitté. Jonssons släkt har "okuperat" större delen av holmen, och således blev det "Jonssonsfesten i Teuger". Det var knytkalas och vi var ca 20-25 personer. Mycket trevligt.. under Söndagen var jag ut på vattnet och försökte få lite fisk, och jag hade turen att få en abborre modell större, vilken så småningom kommer att hamna i fiskröken. Ingenting är så gott, i mitt tycke, som rökt abborre, näst efter älg- och renkött förstås.. Idag har jag jobbat, och gör så även en stund i morgon, så nu ska jag bara njuta av lite te, och sedan bör jag nog uppsöka kudden. God natt och sov gott, ni som får och kan, Må Herren vaka över er, gå i Hans frid. Kram    

Av Monika Jonsson - 7 juli 2012 01:35

men luften gick ur mig, och ögonlocken känns lite tunga. Har i alla fall varit och blött reven i stugan. Ingen fisk blev det, men väl en insikt om att antingen har jag inte lärt mig att uppskatta nymodigheter, eller så har jag inte lärt mig fiska alls.. Jag har dock kommit till den slutsatsen att jag trivs bäst med vanlig nylonlina, istället för alla linor med konstiga namn och sammansättningar. Nu gäller det att hitta kudden, jobbet hägrar i helgen. Må så gott och gå i Herrens frid. Godnattkramar  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Skapa flashcards