Alla inlägg under augusti 2012

Av Monika Jonsson - 15 augusti 2012 22:38

Denna dag har innehållit sorg, och skratt, glädje och eftertanke.

Jag kom i ett samtal som satte igång många känslor och tankar inom mig. Först har jag varit osäker på om jag skulle berätta om det, men ju längre jag har suttit framför dataskärmen, ju mer har min "inre röst" sagt åt mig: SKRIV!! Det var ju meningen att bloggen skulle användas bla. för att beskriva "min verklighet".

Jag bär ständigt ett silverkors runt halsen. Enda gången jag kanske måste ta av det, är om jag sitter i en bastu. Då kan det, och kedjan, ibland bli så varmt att det bränner på huden, men då håller jag det i handen istället.

Oftast ligger ju korset under kragen på mina kläder, men det händer att det "kryper fram" då och då.

Många lägger märke till det, och då svarar jag bara att jag alltid bär det på mig. Det ger mig en känsla av trygghet, och en vetskap om att Gud alltid vandrar vid min sida.

Tanken har slagit mig flera gånger, men nu tror jag att jag förstår "hur det känns att komma ut"..

De första gångerna jag tänkte orden JAG ÄR KRISTEN kändes det lite konstigt och även lite genant..jag vågade inte riktigt tänka tanken fullt ut. Jag funderade.. Är jag verkligen kristen? eller är det bara någonting som har kommit över mig och försvinner efter 6 månader eller 1 år? Men nej, så var det verkligen inte.. Idag säger jag högt och tydligt.. JAG ÄR KRISTEN!! jag har verkligen någon som vandrar vid min sida, och det känns precis som att "komma ut"

Djupt, men sant  Nu är det strax dax att krypa ner i sängen, så Godnatt på Er alla, jag hoppas Ni får sova gott. Om någon inte skulle göra det, finns ni i mina tankar. Gå i Herrens frid. Kram  


Av Monika Jonsson - 10 augusti 2012 00:43

Händelsefattiga dagar? Nej.. Mycket att göra? Njae inte direkt.. Krånglar datorn? Nej inte det heller, och om den mot förmodan skulle göra det, så har jag tillgång till en annan. MEN VARFÖR BLOGGAR JAG INTE DÅ??? Nja det har bara inte blivit av. Dålig ursäkt egentligen, men jag börjar ha lite svårt att veta hur jag ska formulera mig. Jag har jobbat en hel del sista dagarna, och när jag har varit ledig, har jag varit i stugan, hemma, och på NOLIA-mässan i stora staden Piteå. Mässan betades av tillsammans med mamma, och yngste sonen, på några timmar. Hade inte så många "planerade stopp" att göra, men att besöka mässan när den kommer vartannat år, är ett "måste" bara det, åtminstonde för mig. Dagens datum innebär min sambos födelsedag, så om ett par timmar ska flaggan hissas, tårtor och middag förberedas, samt lite förebyggande städning. Nu känner jag mig tom i både huvud och blick, så därför är det bäst att säga: Tack och Godnatt och Ajöss.. men som jag också alltid säger.. Gå i Herrens frid. Krama om varandra, och var rädda om varandra.   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards