Alla inlägg under november 2012

Av Monika Jonsson - 20 november 2012 23:28

Oj vilket tryck det blev i den rubriken,   men det är så jag känner just nu. Många händelser i mitt liv, på sista tiden har gett- och skapat just dessa ord. Helgen som just har passerat, tillbringade jag i Stockholm på Svenska lottakårens Riksstämma. Trots mina över 20 år i denna organisation, var detta min första stämma, och den gjorde stort intryck på mig..  Effektiviteten och ordningen som rådde, gjorde mig djupt imponerad, samtidigt som det var nog så spännande att bara komma fram till konferensanläggningen.   Som tur var träffade jag en lottakamrat på tåget, som jag slog följe med. Under 2 dagar hade vi givande diskussioner, och förhoppningsvis fattade vi beslut som i slutändan gör lottakåren ännu starkare, och ännu tydligare i samhället. Och förhoppningsvis, på något sätt hoppas jag att jag satte ett avtryck i någons minne. Jag har fått träffa personer som jag annars bara har läst om eller sett på TV.. och några av dem satte avtryck i mitt hjärta och minne. Men en sak vet jag:

Antingen har jag någon form av torgskräck, eller någon slags förutfattad mening om storstäder.. Jag, som brukar gå i skogen, utan att vara speciellt orolig, kände mig lite otrygg, framför allt på Söndagseftermiddagen, då jag på egen hand skulle ta mig till Stockholms Central, och hitta rätt tåg.. Dessutom hade det varit en incident på centralen, med 2 tågvagnar, som fattade eld, och perronger som tillfälligt fick utrymmas. Allt gick bra, men 10 min innan avgång, blev det en spårändring. Jag behövde dock bara gå över till perrongen bredvid, och hoppa på tåget. Trots allt drog jag en liten suck av lättnad, när vi rullade ut från centralen, och påbörjade resan norröver. Annars är det ungefär som vanligt. Jag brukar ibland säga att jag är bättre på att uttrycka mig i skrift än i tal, men just nu är det ungefär fifty-fifty med det.. många saker händer, men jag vet inte riktigt hur jag ska sätta ord på känslor, tankar och funderingar, och en del saker kan man inte uttrycka i ord, eller någon annan form heller, för den delen. Nu återstår dock bara att göra ett nytt avtryck i madrassen. Klockan ringer före skam i morgon bitti, och då gäller det att vara skärpt igen. Ha det gott alla, och Gå i Herrens frid. Kram

Av Monika Jonsson - 3 november 2012 12:44

Såg just ett fotografi på systersonens grav, och genast började tårarna spruta ut ögonen, det var som att trycka på en  knapp..John berör allas våra hjärtan fortfarande, och kommer ju alltid så att göra.. Just denna helg, är jag så innerligt glad att jag har möjligheten att kunna komma till Guds hus och minnas både John, och alla andra som har kommit före oss till Paradiset. Det ska jag göra både idag och imorgon.. men först ska jag göra en del inköp till kvällens middag. Jag hoppas att Ni alla får en fin helg, och kom ihåg..Minns de som inte längre finns ibland oss, men låt oss leva för de levande, den tid vi har kvar.. Gå i Herrens frid   

De som inte längre vandrar här på jorden, finns ändå närvarande i våra hjärtan  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Skapa flashcards