Alla inlägg under januari 2013

Av Monika Jonsson - 30 januari 2013 21:53

GAAHH!!  Spaghetti ska man ha i magen, och inte i armarna.. fast det kan ju lika gärna vara latmasken som sitter i armarna också.. och muskelknuten i nacken kan vara en "dataknut", efter för mycket hukande framför dataskärmen..

I alla fall har jag gjort ett tappert försök att få undan lite snö, så man förhoppningsvis kan få ut bilen ur garaget i morgon. Nu står tekoppen med innehåll på köksbordet och ropar på mig.. Jag ska inte låta den vänta för länge.. Tjingelong, God bless you all  

Av Monika Jonsson - 30 januari 2013 19:34

Snö, SNÖ, SNÖ!!!   Denna typ av nederbörd som är så rolig att åka skidor i eller nyttja för jakten i fjällen.. eller avsaknaden till jul, bara man slapp skotta eländet. Japp, jag är bekväm av mig, men jag är väl som alla andra.. eller  Jag kan lova att mina armar är blytunga redan nu, och inte blir de bättre av att dra snön fram och tillbaka heller..GRRRR!! Tur jag är ensam ute.. Hoppla.

Av Monika Jonsson - 1 januari 2013 01:16

som jag ställde mig på vågen. Men jag måste nu ta tjuren vid hornen och inse fakta.. Jag har låtit handen glida för långt ner i både kakburkar och chokladaskar under en lång tid.. alltför lång för att det egentligen ska vara bra för mig. Nej, jag har inte avlagt något nyårslöfte om varken det ena eller det andra, men jag har suttit alldeles för mycket vid datorn och TV:n, och inte rört mig nämnvärt mycket heller.. Kan jag ta mig i kragen?? Jag hoppas det.. Alla som känner mig, vet att jag kan vara rätt envis, nästan dumdristig ibland. Jag är den "Jonssonska" envisheten personifierad, och kan om jag bara vill. Min mamma sa en gång, att jag är en blandning mellan Jonssons envishet och Boströms humör.. Jag är kanske inte alltid så lätt att ha att göra med, och jag ÄR en humörmänniska ut i fingerspetsarna, ibland en katt bland hermeliner, men det har hjälpt mig många gånger, när livet har slagit krokben för mig. En sak vet jag, och det är att skogsskidorna och längdåkningsskidorna skriker efter att få glida i lössnö, och preparerade skidspår.. jag vet också att ett bra sätt att sätta press på sig själv är, att skriva en rad här, för då kan andra "hålla ögonen på mig"     

Av Monika Jonsson - 1 januari 2013 00:26

vad har Du i beredskap åt oss? Hur kommer våra liv att formas? Får jag Drömjobbet? Kommer det att gå bra för barnen och övriga familjemedlemmar? Bara Gud och Du vet.. nu när jag sitter med första champagneglaset och Du bara är 30 min gammal, önskar och hoppas jag att det ska bli ett bra år, och att vi alla får fortsätta vara friska. Tack alla Ni som har halkat in här under tidigare perioder. Jag lovar att återkomma, och berätta om mitt liv som mamma till barn med handikapp, mitt liv som kristen, och livet med jakten och fisket.. Gott Nytt 2013 önskar jag ALLA.. Kram  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Skapa flashcards