Alla inlägg under juni 2014

Av Monika Jonsson - 17 juni 2014 22:10

har verkligen varit låg..   men det finns ingenting jag kan göra åt saken, mer än att hoppas på en ny regering.   En mamma med 2 barn, slängdes ut ur landet kl. 04.00 i morse.. och den vetskapen slog över mig och skvalpade som kallt vatten..   Kallt är det ute också, och igår blåste det, så jag trodde träden skulle slitas upp med rötterna.. men en jättefin råbockshanne fick jag se på odlingen ovanför huset, när jag gick en sen kvällspromenad. Under den gågna helgen har jag varit på övning, och i går morse när jag vaknade, längtade jag nästan redan till nästa års övning.. nu går jag i alla fall och småplockar lite till helgens bravader, midsommar kommer att firas i stugan, jag och pojkarna kommer att ligga i tält, som vi gjort de sista åren.. hoppas bara inte att tälten fryser fast i backen, väderutsikterna är väl inte alldeles positiva.. I alla fall vill jag önska en fin midsommarhelg till alla i vårt avlånga land.. Gå i Herrens frid..

Av Monika Jonsson - 1 juni 2014 00:37

VA??? undrar vän av tidskontroll.. jaja, okej.. helg blev det, enligt almanackan, men dess planering gick om intet.. Just nu skulle jag ha suttit med några trevliga och roliga jaktkvinnor på årets HAJQ.. men den regnade bort.   Det gjorde i sin tur att andra aktiviteter föll om intet, och lite annat tillkom.. Lite förhistoria.. Helgens tilltänkta HAJQ skulle infalla samtidigt som de orienteringstävlingar vi anordnade i närheten av Älvsbyn. Därför var jag med och provlöpte en av banorna i onsdags kväll. Det gav mig automatiskt startförbud, eftersom jag sett bankartorna i förväg. Dock skulle jag få lite motion i alla fall, och dessutom göra liite nytta.. Fredagen skulle jag packa, handla, och pyssla bort lite småjox här hemma. Lördag skulle först sambon skjutsa mig till skogs, och sedan åka till Luleå flygplats, och hämta sin bror med familj. Dock föll regnet redan på morgonen, och sent om sider beslutades att HAJQ-en fick ställas in, det blev helt enkelt för blött, och vi skulle ju inte behöva bada i våra sovsäckar..  Klart jag blev lite besviken, men man råder ju inte över vädret.. I stället fick jag åka till flygplatsen, vilket var helt okej.. När jag landade hemma på gården, föreslog sambon att vi skulle gå ut och äta, vilket inte heller satt helt fel.. Kvällen slutade trots allt bra.. Nu blåser det småspik, och regnar,, så det är trots allt skönt att vara inomhus. Dagen i dag har nu helt plötsligt blivit "tom".. men som vanligt, kommer vi nog inte att ha några större problem att hitta på någonting att göra.. eller var det helt enkelt så att "någon" tycker vi behöver dra ner på tempot, och bara ha en ledig dag?? Kram till alla där ute i blötan, eller solen, låt oss hoppas på en lugn och fin Söndag. Må Herren vara med oss. God natt  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards