Alla inlägg under december 2014

Av Monika Jonsson - 25 december 2014 15:53

men nu står pelletskorgen i öppen spisen och sprider lite värme i alla fall. Snart står lite mer mat med goda vänner på agendan så.. Jag hoppas Ni kan värma varandra, och njuta av julens ledighet. Kram    

Av Monika Jonsson - 25 december 2014 01:55

blev hård, stjärnorna gnistrade och glimma´ men tyvärr tror jag inte att alla sover gott denna natt.. Snön lyser vit på taken, men jag är fortfarande vaken.. vaken och pannvakt.. Temperaturen sjönk som en sten, och just nu är det -28.

Vi fick en trevlig, men som sagt, en kall julafton. Nej, jag har inte dåligt samvete, att jag fick ännu en jul med glädje, jag skänker en tanke till dem som aldrig haft en rolig jul, utan kanske rent av en "skräckjul" eller en "Lars Norén-jul, ett uttryck som jag hörde i TV-programmet Allt för Sverige- julspecial.. Först ett julfirande i församlingsgården med ett 100-tal andra och sedan mat och klappar med sambo, barn och svärföräldrar. Ha en fortsatt lugn och skön julhelg, det ska i alla fall jag. Må Herren vara med oss. Kram  

Av Monika Jonsson - 21 december 2014 12:27

punkteringen på skogsmaskinen fixad, dock inte utan äventyr, men det tar vi en annan gång..  Väldigt vackert efter vägen i alla fall.. när vi åkte iväg i morse, gnistrade snön som om någon kastat ut miljontals lysdioder i den. Och all den snö som ligger i trädtopparna.. Julkortslikt!! Faktiskt såg vi också mycket färska spår efter Hälge.. Undrar om han stod i snåren och tittade på oss?? Nu ska jag i alla fall försöka göra lite nytta här hemma.. Vi hörs. Kram   

Av Monika Jonsson - 21 december 2014 00:05

I går var jag ute och vädrade min Kricko.. jag kom iväg lite sent, men det hann bli cirkus 3 km på Tegsnäs-skidorna innan jag var tvungen tillbaka till bilen, innan solens nedgång.. man vågar inte riktigt stanna i skogen huur länge som helst när dagarna är så korta som här uppe just nu.. Något vilt, eller ens några spår, hittade jag inte, men skidturen i sig, var alldeles lagom. Väl hemma igen, bestämdes det att vi skulle inviga bastun i Torpet.. Sagt och gjort, det var hur skönt som helst  Sedan stekte vi souvas på järnspisen- också hur gott som helst.. Om några timmar ska vi förbi en av skogsmaskinerna och fixa en punktering. Nu är jag julledig ett par da´r, och kommer att fördela min tid mellan kyrkan, hemmet, torpet, och förhoppningsvis skogen, kanske jag hinner förbi och kolla Teuger också.. I början av veckan gjorde jag en comeback i församlingens julspel om Jesu födelse. Förra gången det begav sig, fick jag agera "Vis man", nu fick jag en roll som fåraherde. 3 föreställningar blev det- Jättekul!! Jag har också fått förmånen att ännu en gång äta julbord i Rosfors herrgård, som ligger så fint, bara en liten bit från Älvsbyn. Nu är det dags att be min kvällsbön, och slumra en stund, innan denna dags göromål sparkar igång.. Ha det..   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Skapa flashcards