Alla inlägg under februari 2015

Av Monika Jonsson - 10 februari 2015 21:29

och vatten har börjat visa sig i källaren,   men det är inget katastrofläge- ännu i alla fall. Temperaturen har visat +7,2 och snön rasar från taken- nästan överallt.. Inomhus är det vindstilla, och väldigt lugnt och skönt. Tvättmaskinen tickar på, snart dags att ta reda på innehållet.. Försöker hålla igång hjärnkontoret med lite korsord, men snart byter jag nog ut det mot lite kreativt pusselbyggande i stället.. Jag har några stycken som väntar i sina kartonger.. Kommer vi överens, sambon och jag kanske något av dem så småningom hänger på någon vägg i Torpet.. Våren får utvisa.. Skepp ohoj!!

Av Monika Jonsson - 7 februari 2015 22:52

Tack gode Gud.. Januari månad överstökad, och februari 7 dagar gammal.. Just nu viner stormen kring husknutarna, och snödrivorna når hur högt upp som helst, men vi har fått börja se solen igen, och man hör spridda skurar av fågelkvitter.. Idag har jag varit ett sväng upp till Torpet, och skottade bla. fram trappan och dörren till utedasset, och vedhuset. Tur ändå att sambon har en traktor att skotta med, även om det kan gå lite tungt nu, med de snömängder som har kommit.. Härliga tider nalkas, lev och må ut och gå, fast kanske inte direkt på sekunden.. Dock kanske i morgon, om vinden mojnat.. Ha det gott i vår Herres hage..  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards