Alla inlägg under juni 2015

Av Monika Jonsson - 16 juni 2015 22:02

Midsommar nalkas, och jag hoppas fortfarande på ett under!!! Önskar innerligt att solen vill skina även under molnen, och att vi får kanske 1 vecka utan regn.. men prognoserna lät visst lite dystra.. Utan bil är jag.. nästan, svarta faran är på verkstaden just nu, och förhoppningsvis är den klar på torsdag. Under kvällen har jag klippt gräset, men jag måste finputsa lite i morgon. Kvällen har varit, och är fortfarande fin, med kvällssol och inte så mycket vind. Ha det gott tills det dyker upp nya infallsvinklar på min horisont.. God bless. Kram  

Av Monika Jonsson - 2 juni 2015 22:07

att plocka lite, från våra björkar, nedblåsta kvistar och grenar från gräsmattan. Det är hög tid att brumma igång gräsklipparen första gången denna så kallade sommar..  Sommar och sommar ja.. det var ju det, är det sommar nu, eller är det almanackan som fått spatt!! Vi har ju gått in i Juni månad, men det enda jag har märkt är att rabarberna har skjutit ordentligt i höjden, och häggen har visst slagit ut, men i övrigt?? Nåja, vi har inga mygg ännu, men jag har sett de första tecknen på att vi kommer att ha gott om sorkhål i slänten även i år.. I går var ett gäng från jobbet i Luleå för Vårruset. Men när vi startade från Älvsbyn var vi nästan säkra på att det skulle bli den blöta varianten.. Ett starkt önsketänkande och kanske  en och annan bön, hipsvips slutade regnet falla och solen tittade fram  JUBEL I STARTLEDEN!! Men OJ vad det blåste. Denna gång promenerade vi runt, trevligt det också. Gott med picknick efteråt.


En arbetskollega till mig, råkade ut för en stark upplevelse tidigare under dagen, personen ifråga hittade en man som hade ramlat och slagit huvudet ordentligt, på ett av boendena här i byn, blod rann från huvudet. Ingen personal hade uppmärksammat händelsen, varför min kollega ringde ambulans.. När jag senare fick höra talas om händelsen, tänkte jag:

OOps, jag har inte mer bråttom att dammsuga i kyrkan, än att jag hinner sitta 10 minuter med kollegan och prata..  Så vi gjorde.. Jag tycker det är en självklarhet, att kunna finnas tillhands om det behövs. En dag behöver kanske Du, eller Du där, eller jag.. någon som lyssnar, och jag hoppas innerligt att någon finns till hands just precis då.. i den stunden. Vi får inte bli så egoistiska och självupptagna att vi stänger av syn och hörsel för vår omgivning.. låt oss gå i Herrens frid, och ös massor med kärlek över varandra.. Kram  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards