Alla inlägg under juli 2015

Av Monika Jonsson - 9 juli 2015 23:03

En hel del vatten har runnit både under och kanske över broarna sedan sist.. Regn har vi ju haft så mycket gott om, att man ibland funderar på om en ny syndaflod, är på väg..   Midsommar firades både i Teuger och i torpet.. Sedan dess har jag både hunnit motionsorientera i Storforsen samt besöka Diggiloo-konserten. Kyrkmarknaden avverkades ganska fort, men lite kokosbollar naturligtvis, och lite gårdsdekorationer till torpet inhandlades. Det var en av de varmaste dagarna hittils, och massor med folk. Jag fortsätter att jobba på med mitt vikariat, och trivs hur bra som helst, bara väldigt trött om kvällarna.. Sambon har faktist semester nu, hör och häpna, så han har flyttat upp till torpet nu, ett par dagar.. och där händer det också grejer!! Köket är färdigrenoverat, och det blev hur fint som helst!! 

Ute är bastun färdiginredd, och ett nytt dass, håller på att se dagens ljus.. En kväll, var jag ute med hunden, och hipsvips försvann hon ner i ett dike, och nosade upp en morkulla..   I dag under förmiddagstimmarna, blev det plötsligt skarpt läge.. ett larm om misstänkt hjärtstopp.. Jag stack iväg, men framme så hade ambulansen hunnit anlända.. Skönt att veta att systemet fungerar i alla fall.. Jag får ett SMS med en adress, och befinner jag mig i närheten drar jag dit.. Ett liv är alltid värt att försöka rädda! Under kvällen har jag gjort ett snabbt ärende till stugan, och där träffade jag Pigge Igelkott   men när den fick syn på mig, vände den om och sprang in under en bod. Nu ska jag bara plocka ihop en aning, och sedan ladda för sista arbetspasset denna vecka.. Vi syns och hörs i sommarnatten.. Kram och God bless..  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards