Alla inlägg under september 2015

Av Monika Jonsson - 19 september 2015 21:21

vaknade i morse, och så var den da´n förstörd..  Ja så kan man sammanfatta denna lördag, fast det var vi lyckligt ovetande om innan vi lämnade sänghalmen under morgontimmarna.. Jag är utan bil, sedan ett jätte-PANG hördes, och oljelampan lyste mycket ilsket röd, på instrument-brädan. Nu vet jag hur det känns att ligga och bromsa en bil utan servo och ABS.. Krampkänslan kom krypande i fot och ben, och jag kom på mig själv att sitta och spänna käkmusklerna, så jag nästan bet sönder de få kindtänder jag har kvar. 2 av mina jaktkollegor har "badat" eller i alla fall nästan tagit simborgarmärke.. med andra ord, haft väldig närkontakt med vatten.   Någon skulle sätta upp ett garage-tält, vinden fick tag i tältväggen, och hivade upp det i luften.. På vägen ner slog det sönder en hängränna, och ett brunnshus.. Inne får flugsmällan och högerarmen jobba för högtryck.. Det tycks som om det vore miljoner flugor innanför husets väggar.. jag har definitivt ingenting emot dem, så länge de är utomhus och blir mat åt fåglarna.. Nej.. nu är det bara att vända dagen ryggen, och hoppas att morgondagen blir lugnare.. Sänk axlarna, och andas djupt.. Vi hörs..  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards