Alla inlägg under november 2015

Av Monika Jonsson - 22 november 2015 17:03

Det blev kyrkobesök, och marknad idag. Visserligen hade jag ställt klockan i morse, och funderade på att stiga upp, och fara till skogs, men efter lite messande med systern, kröp jag ner i sängen igen, och somnade om nästan på en gång.. Efter högmässan plockade jag upp min son, och så rullade vi mot Öjebyn. Nog var det fint på marknaden, och ungefär samma utbud som tidigare. En förpackning med rullrån, och 2 påsar mjukkaka, plus lite annat hembakt fika köpte jag, men i övrigt så har jag inte det minsta längtan till jul, i alla fall, inte just nu.. Jag hoppas dock att den infinner sig..för allas skull, annars skulle jag lika gärna kunna vara helt för mig själv, med stearinljus och braskamin på julaftonen.. Kommande helg plockar jag nog i alla fall fram adventsljusstaken och kanske också ett datumljus.. Stearinljus får man aldrig för mycket av.. Annars får vi se vad vecka har att erbjuda.. Kram

Av Monika Jonsson - 21 november 2015 20:35

tvätta upp och packa ner.. läsa, fördriva tid, isande tystnad..   MEN FÖR TUSAN!!!! TÄNK POSITIVT!!! TA TAG I SAKER OCH TING!!!!! GE INTE UPP, ALLT ORDNAR SIG!!!!!! Ja visst... men just nu har jag rutschat längst ner i ravinen... Nejdå, tji alla drönare!!!! Jag är absolut spik nykter, så tro inte en sekund att jag skriver i alkoholdimmor!!!!! Men total likgiltighet känner jag och planerar bara för närmaste timmen eller planerar inte alls snarare.. Vet inte om jag känner för jakt eller marknad i morgon, eller för någonting alls egentligen.. Helt avslagen mentalt, och bara det autonoma funkar.. Andas gör jag, hjärtat slår, men hjärnan är visst avslagen.. Nä, helt hjärndöd är jag inte, men snudd på.. Under några dagar har jag varit nästan som normalt.. jobbat, pratat och skrattat, intalat mig själv att det kommer att lösa sig, jag kommer snart att bli erbjuden en lägenhet.. men just nu har jag kastats 50 steg tillbaka, och bryter ihop igen.. Typiskt att det sker en lördag-kväll..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards