Alla inlägg under januari 2016

Av Monika Jonsson - 11 januari 2016 21:03

för att citera lunchekot kl.12 idag. Jag är en av många som idag minns David Bowie.  RIP   Ett av mina minnen från unga år var när mamma och jag var in på Tempo, nuvarande Åhléns, i Piteå, och jag köpte 5 vinyl-album på en gång.. Ett annat var när jag skrev hans namn på vänster underarm med en bläck- eller tuschpenna.. Hans låtar rullade flitigt och högt och länge i stereon, och när CD-skivorna såg dagens ljus, ersatte de vinylskivorna, men musiken.. den rullade lika flitigt,  men däremot förstod jag mig inte riktigt på de filmer han medverkade i.. Nu blir det att söka fram skivorna igen.. risken finns att hela surfpotten ryker om jag spelar Bowie hela dagarna jag är hemma   

Av Monika Jonsson - 10 januari 2016 23:55

är ensak, att flytta mentalt, är en annan.. Visst, det är skönt att äntligen kunna komma igång med det egna, det har jag ju hela tiden hävdat, men när insikten och verkligheten hinner ikapp en, då kan man braka ihop som ett korthus  I dag genomled jag ett bakslag av en större dignitet.. egentligen är det ju absolut inget att skylta med.. självömkan anses ibland egocentriskt, men så var det i alla fall. Under högmässan, vid nattvardsutdelandet, brast alla fördämningar, och jag var tvungen lämna kyrkorummet innan gudstjänsten var helt slut. Jag måtte ha skrämt slag på min arbetskollega, när jag storgråtandes kom in i församlingsgården.. En molande huvudvärk har jag dragits med mer eller mindre hela dagen, men den lättar väl så småningom den också..hoppas jag.

Annars fortsätter jag att försöka få ordning här hemma.. under årens lopp har jag samlat på mig böcker.. faktaböcker om mina intressen, och/men nu måste jag sålla ordentligt!! Mitt bibliotek börjar bli stort, och framför allt tungt!! Jag skulle nästan behöva en industrilokal med betonggolv.. 

2 garderober har beställts så jag har någonstans att förvara mina kläder.. I övrigt börjar jag så smått kunna överblicka sorteringen, och förhoppningsvis är alla flyttkartonger väck någorlunda snabbt.. Nu är det i alla fall dags att krypa ner i sängen, en ny vecka har inletts.. Må Herren vaka över oss.Godnatt  

Av Monika Jonsson - 9 januari 2016 21:42

och börjat en ny fas i livet.. Det känns bra att nu äntligen är den största prövningen på många år, på väg att lösa sig, och jag hoppas framtiden blir ljus.. En hel del återstår dock innan alla flyttkartonger gapar tomma, och alla småprylar är på plats, det är bara att nöta på.. Jag önskar att alla får en fortsatt bra och rolig helg.. Må Herren leda oss på våra vägar. Vi hörs   

Av Monika Jonsson - 2 januari 2016 22:27

nog var jag "där" både fysiskt och psykiskt, men jag var väl inte "på topp" om man uttrycker sig så.. God mat, och trevligt sällskap, gjorde kvällen.. Nu har jag fått nästan alla möbler flyttade, och jag har börjat försöka få lite ordning på saker och ting.. Det känns ändå ganska bra, även om jag vet att bakslagen kommer.. Tur att det finns saker inplanerade som man kan "hänga upp sig på".. Ska också bli skönt att jobba på igen.. dels för ekonomin, men också för min mentala styrka.. Hoppas också att vi inte behöver uppleva vargavinterkyla direkt, även om jag är djupt medveten om att vi befinner oss i kallhålet, och att det hipsvips är -25 till -35 grader.. Kram alla därute, och jag hoppas att 2016 blir ett bättre år för många.. Må Herren vara med oss.  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards