Alla inlägg under februari 2016

Av Monika Jonsson - 21 februari 2016 21:22

och igår.. äntligen kunde jag spänna på mig Tegsnäs-skidorna och rinna nedför lutningen mot sjön i Paradiset.. stugan alltså  några få minusgrader, och brasan sprakande vid grillplatsen.. kaffe och smörgås i magen, samt isborr i ena handen och spaden i den andra. Lite ovanvatten var det, och isen lagom porös, så jag kom relativt fort igenom. Efter 10 minuter darrade spölinan, och jag fick upp en liten abborr-pinne.   naturligtvis fick den gå tillbaka, det bådar dock fint för sommarens lilla fisketillfällen.. Efter en stund, utan mer napp, stavade jag mig upp till elden igen, och grillade lite korv. Min kompis och hennes hund underhöll sedan elden en stund, medans jag kollade runt lite i omgivningen. Gott om spår både av stora och små villebråd. Skidorna gled mjukt i snön, men så fort jag tog av mig dessa, sjönk jag ner till knäna i densamma.. Idag har jag besökt kyrkan, och efter det åkte jag till ett garage och fick tina av bilen. Satt så mycket snö i hjulhuset, att jag var förvånad att däcken överhuvudtaget kunnat snurra  Nu har jag skaffat ett kapell, som jag drar över bilen, när jag vet att den inte skall användas på något dygn, samt när snön viner i luften, övervägande risk att listena till slut dras sönder, när snö och is kilar sig mellan dem, och man nästan måste bända upp dem för att kila sig in i bilen.. Hade jag varit en mask, vore det väl ingen konst, men nu har jag ju tyvärr liite mer hull än en mask så.. Än så är det vinter, och framför allt minusgrader, än förvandlas isen till pansarplåt, men risken är i alla fall lite minimerad.. Dags att förbereda kommande veckas äventyr.. Ha det gott, Gå i Herrens frid  

Av Monika Jonsson - 8 februari 2016 21:49

och jag fortsätter lägga livspusslet.. Dagen läggs bakom de andra, i livets kedja. Jag och pojkarna åkte till Jokkmokk i lördags och strosade runt på marknaden och Same-muséet. Igår frös bromsarna på min bil, så det blev till att få den varmt till och tina upp igen.. Jag var på familjegudstjänsten i kyrkan, och fick sedan vara med på lunchen- plättar med sylt och grädde. I morgon serveras det Fettisdagslunch på församlingsgården.. bruna bönor, makaroner, korv, fläsk, kaffe och semlor.. Det har blivit många och långa bönestunder sista tiden, men jag tror mig börja hitta balans i livet igen.. I lägenheten har jag fått upp gardinsstänger och garderober. Jag gläder mig åt att dagarna blir längre, och att vi kommer närmare och närmare vår.. Jag ska försöka ta mig ut i skidspåren på Kanis, men jag längtar otroligt mycket åt att få komma ut i skogen!! det gäller bara att prioritera. Nu är det dags för lite natta-mat, och sedan gäller det att ladda för morron-da´n. Vi ses..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Skapa flashcards