Alla inlägg under januari 2017

Av Monika Jonsson - 16 januari 2017 23:04

för ett par dagar sedan.. Några timmar med snö, ömsom halvvägs till knäna, ömsom "bara" över fotbladen.. Tunnsått med fågel, men någon stötte jag.. Några större förhoppningar hade jag väl inte, utan både visslor och hund, men hoppet är ju det sista som någonsin överger mig!! Annars har de första 14 dagarna, varit verkligt stillasittande.. vissa dagar har stegräknaren knappt registrerat 1000 steg.. nåja, det står jag för. Mitt sätt att ladda batterierna.. dessutom har jag varit medmänniska och en liten stöttepelare, åt vänner som har behövt någon som lyssnar och bryr sig. Jag har också återupptagit släktforskningen, som varit lite helgledig.. Snart dags att vända blad i almanackan, en ny vecka rullar.. dagar kommer, dagar går, hoppas snart vi går mot vår.. Värme  

Av Monika Jonsson - 8 januari 2017 13:04

men klass1- och 2-varningar för stormbyar, gjorde mig tveksam.. Igår var jag en sväng till stugan, för att kolla snödjup, och allmänt läge. Annars är det ganska lugnt.. See you   

Av Monika Jonsson - 5 januari 2017 23:45

eller bara ett bokstavs-vulkanutbrott, utan sammanhang.. eller.. ja- whatever you want!!     Jag har ingen som helst aning- eller förväntning på det år vi nu ska genomlida.. eller genomleva.. det enda jag hoppas på nu är att vintern flyter förbi, utan större intermezzon, och att Sudden och jag får börja vara ute i Teuger, så mycket det bara går.. jag ska, efter ekonomisk förmåga, katt-anpassa takterassen, och göra någon form av "Sudden-land" i stugan.. Tält för mig, och ngt kryp-in för katten.. HAR HAN BLIVIT BORTSKÄMD???   NÄ INTE ETT DUGG!!!      Annars då? Kallt- kunde man ju räkna ut.. Arbetslös- anade jag.. Deppig/trött/vinterseg- inte mer eller mindre än vad jag normalt brukar vara i januari.. Hoppfull- jag har varit nere för räkning förut, och har rest mig mellan sju och nio.. jag tror att saker och krokiga ting, rätar ut sig i slutändan.. fast det är klart, ett antal gråa hårstrån till, kommer garanterat att växa ut.. Längtar ut i skog och mark- som alltid när jag går på tomgång.. Om kylan dämpas en liiiten aning, under kommande dagar, drar jag nog ut på mina Tegsnäsare, och packningen på ryggen, bland träd och stenar. Nu är jag glad att jag har tak över huvudet, och kan filosofera och fundera över i vilken ände jag börjar nysta i de tåtar som för närvarande stretar åt olika håll.. Sudden pockar på uppmärksamhet, och då sätter man punkt, innan han helt sonika hoppar upp på databo.. japp här kommer han!!!   Godnatt  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards