Alla inlägg under februari 2017

Av Monika Jonsson - 4 februari 2017 22:57

promillehalten i mitt blod är INTE 0,0, sitter och lyssnar på Sofia Jannok. Pojkarna och jag dammade iväg till Jokkmokk i förmiddags, och nu har jag för en stund sedan svalt en underbart god stekt fransyska av älg, med potatisgratäng och champinjonsås. Trots alla motgångar, och trots min ekonomiska situation, måste jag ändå känna mig priviligierad och lycklig. Jag har 2 underbara pojkar, en ganska stor umgängeskrets- utifrån intressen och fritidssysselsättningar, och några få nära vänner. Jag kan kliva upp ur sängen på egen hand, om jag vill och måste   jag har tak över huvudet, och katten som sängkompis, när han vill.. snart kommer våren på allvar, och sommaren ute i skog och mark     Men även jag är förstås en egen person, och har en självinsikt..  Jag vill ha raka, ärliga svar på mina frågor.. Inga tomma ord,fraser, eller löften, och inga omskrivningar med bomull eller rosa hjärtan.. Jag kan verka hård, och "principfast", på ytan. Principer har jag, tvättäkta norrbottning/norrlänning är jag också, kan verka långsint i vissa lägen, hatar falskhet, men kommer man mig in på livet, och inte sårar, eller lurar mig, har man en vän för livet.. Mina fötter är stadigt förankrade i myllan, och jag går numera med huvudet högt. Jag vet vad jag kan och vill, och jag låtsas inte vara förmer än jag är.. Nog om detta.. Katten tycker att jag ska sätta punkt, och ägna mig lite åt honom en stund.. En ny dag är på väg att gry, och vad den har att erbjuda.. står just nu i stjärnorna.. Kram och godnatt.. God bless   

Av Monika Jonsson - 1 februari 2017 01:06

Och även om jag hinner gå "nuts" många gånger om, även under innevarande månad, är den kortare, och vi kommer ännu närmare våren och all tö.. Visserligen har vi ju inget större snötäcke att skryta med, eller för allt i världen stoltsera med, och normalt sett älskar jag all spårsnö, men just nu är det väl egentligen bara isfisket som kan roa mig av kvarvarande vinteraktiviteter.. Jag var iväg till stugan härom dagen och grillade lite korv och kokade kaffe. Under träden var riset framme, och jag tror inte att det är mer än någon decimeter tjockt snötäcke, på de öppna ytorna. Nu ska vi i alla fall vila några timmar, Sudden skall få ett ID-chip senare idag.. Vi hörs.. Klart slut    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards