Alla inlägg under mars 2017

Av Monika Jonsson - 19 mars 2017 16:41

på middagstallriken idag.. Egenfångad dessutom.. men jag tappade den på målsnöret.. Jag har varit och fördrivit några timmar på en skön fisketur i Djupträsk, med ömsom solsken, lite molnslöjor, och några sekundmeter vind. Min isborr fungerar hur bra som helst, men gumman själv, har väl inte direkt jetbränsle i armarna..  Om jag lever och har hälsan när jag fyller 50, så ska jag ha försökt spara ihop och köpa mig själv en motorisborr!! Kaffet smakade i alla fall ljuvligt, även om det inte var kokat på björkved denna gång   Lite småfrusen är det strax dax att krypa in i duschen, och sedan tar man det nog bara lugnt.. Lev och må, fiska på, eller ut och gå.. Ha det bra.  

Av Monika Jonsson - 16 mars 2017 12:33

jag måste ju ändå fungera resten av dagen också.. Nu en ordentlig lunch.. Får gräva djupt i skafferiet.. Tjoff, tjoff  


Av Monika Jonsson - 16 mars 2017 05:51

strunt samma.. somnade strax efter 23, och kl. 2 var det morgon.. Varken katten eller jag har sovit sedan dess, poängterar dock att det var INTE han som väckte mig..  vilket annars kan vara fallet vid 4-5 på morgonen..  Natten har varit delvis blåsig, och smältvatten rinner från taket. Häromdagen rasade stora snöflak från taket. så det dånade, och isklumpar ramlade farligt nära motorhuven på bilen. Snart är dock takterrassen snöfri, jjiiippiiiee!!  Undrar nu vad resten av dagen har att erbjuda, men det lär ju utkristallisera sig.. God morgon  

Av Monika Jonsson - 10 mars 2017 19:30

att utforska nya världar.. Suddens andra besök i stugan, blev en blandad upplevelse, med ispromenad liggandes på min axel och nacke. Tyvärr hade jag lite "fel" jacka, så han hade lite svårt att hålla sig kvar.. sedan blev det en spännande nattpromenad, när han blev rädd för en fyrhjuling, och tvärvände  gick bra det också.. Kan bli en spännande sommar.. jag är dock inte särskilt ororlig..  

Av Monika Jonsson - 3 mars 2017 22:07

och även om Kung Bore kräkts ganska mycket de sista dagarna, är vi ännu ett steg närmare våren. Idag har jag dragit iväg till stugan med väninnans hund. Vi drog till skogs, efter ett skoterspår. En finfin och lagom ansträngande tur, och vi hade flaxen att se en jättefin tjädertupp, som lyfte från en trädkrona, ett 50-tal meter från spåret. Kanhända det blir en ny tur till stugan i morgon, med eller utan Sudd.. Hade egentligen tänkt tillbringa hela helgen i stugan, men eftersom snön vräkt ner, så var det lite besvärligt, främst för katten.. men jag testar som sagt kanske över dagen i morgon. Annars är det huvudet upp, och fötterna ner, vissa dagar suger, och vissa dagar är livet stenkul, några dagar kan faktiskt vara helt underbara.. just nu... bara är den.. skönt med helg.. Japp, japp må gott..   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Skapa flashcards