Alla inlägg under maj 2017

Av Monika Jonsson - 20 maj 2017 21:26

har varit en berg- och dalbana. Man har slitits mellan hopp och förtvivlan, förväntan, spänning, hopplöshet.. Jag har jobbat en smula, varit engagerad i eftersök med hemvärnet, försökt stötta min omgivning.. Dieseltanken på bilen är nästan tom, men vet Ni vad????? DET BJUDER JAG PÅ!!!! Bilen har varit till så stor nytta att jag struntar i om så hela lönen skulle ha gått till bränsle. Jag vill vara en medmänniska, och i vissa lägen lämnar man allt och åker!!!! Nu har jag precis njutit av bogstek från älg, pommes, kryddig bea, och champinjonsås, samt ett härligt perfekt tempererat glas casillero del diablo rött.. kaffe någon gång på nattkröken får bli en fin fortsättning på en lugn och fin lördagskväll-natt..    

Av Monika Jonsson - 13 maj 2017 12:09

I torsdags kväll, tog jag de första kontrollerna på orienteringskartan, viket var efterlängtat. Som jag har sagt tidigare, så tycker jag att det är en skön form av motion. Det tar dock en stund innan jag hittar "flytet".. I går förmiddag, var jag hundvakt några timmar, och tog då en promenad upp på Stor-Kanisberget. Jag kan lova att det kändes i benen, efter en stund.. Kroppen ska väl dock chockas igång   den ska härdas!!! I alla fall, tog vi en extra hundpromenad på Norra byn, och då.... ÄNTLIGEN hörde jag det läte som alltid ger mig ett il av glädje: STORSPOVEN!!!! Fågellätet som sänder signaler om VÅR och glädje, på dagarna, och ett stänk av mystik på kvällar och nätter.. Hoppas ni får en bra helg.. Goddag  

Av Monika Jonsson - 7 maj 2017 21:34

men fråga mig inte vad det är för väderläge!!!!   Jag hämtar en grej från "det stora sociala mediet".. Hur ska man kunna klä sig efter "väder", när det har hunnit vara tre olika årstider innan kl.10?? Jag lät i alla fall inte väderläget hindra mig från att klättra upp på Hundberget, för invigningen av årets "Top of Älvsbyn". 10 toppar väntar, även om några av dem är kvar sedan i fjol. Just nu lyssnar jag med ett öra på valvakan från Frankrike, men funderar starkt på att lägga mig och läsa. Sedan sist har jag och en väninna firat Valborg i stugan. Jag följde orienteringen på webben, men tyvärr strulade det till sig, och jag kunde inte följa upplösningen.. den kan jag dock söka upp i efterhand på "tuben".. Vad som händer kommande vecka, vet jag inte till 100%, men några hållpunkter finns det.. Ha det gott.. Vi hörs   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Skapa flashcards