Alla inlägg under juli 2017

Av Monika Jonsson - 31 juli 2017 22:27

 En normal sommar kan väl kännetecknas med sol, bad, sandstränder, semester.. njuta av ledighet inför skola, återgång till arbete mm.. men så.. antingen kommer den smygande, eller så- PANG  det känns som att man står i duschen, innan man ens klivit upp ur sängen  På kvällen känns det som att man lägger sig i sängen, direkt efter dusch- utan att man använt handduk  risk att livsmedel surnar.. helst skulle man behöva ha ett kylskåp installerat i bilen, när man gör inköp.. tvätten torkar väldigt långsamt.. Jag accepterar regn, och tom. åska- det hör som till denna årstid, men jag skulle absolut kunna hoppa över röten!! Tur den ändå är relativt kortlivad.. nåja, en ny dag hägrar i morgon, så man får väl försöka vila några timmar i alla fall.. God bless   

Av Monika Jonsson - 30 juli 2017 01:28

Sonen och jag har besökt havsbadet under helgen. Skönt att vi valde inomhusbad i alla fall, inte väderberoende- och utepoolen- hamnviken finns ju.. Dock var jag lite hämmad av sviterna från en stukad fot, så jag undvek all form av åkattraktioner, även fast jag i vanliga fall "bara" ger mig ner i de "snälla" banorna. Många barnfamiljer- turistande och lokala, sommarlovslediga ungdomar, och andra kategorier människor, plaskade loss. Under eftermiddagen och tidiga kvällen, forsade det in folk från alla håll och kanter, som skulle se och höra Per Gessle.. Undrar om det var kvar någon i Pite stad på PDOL!!?? Tidigare under sommaren har jag premiärtältat med katten i stugan, vilket avlöpte fint. Han kunde fritt välja att kura ihop sig i kattsängen, under en extrafilt, när det var lite kylslaget, eller krypa in i den större kattburen, när det blev lite varmare i tältet. Jag frös inte, i min sovsäck, men det brukar jag inte göra annars heller. Förberedelser pågår inför jakten, och i övrigt rullar det på. Trumman i tvättmaskinen snurrar också, en stund till.. bordsfläkten får nog också snurra en liten stund till, men sedan hägrar lugnet.. natt natt  

Av Monika Jonsson - 2 juli 2017 15:41

Jag har inte semester, livet har inte semester heller, dagarna kommer och går. Högtider firas, livet möter döden. Vi hörs eller ses någon gång. Jag återkommer  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards