Alla inlägg under november 2017

Av Monika Jonsson - 30 november 2017 11:32

att kura ihop oss lite, följt av -20 till -25 och lokalt ännu kallare, samt ännu mera snö.. det har varit melodin de senaste 2 veckorna. Älgjakten avbröts i förtid, eftersom det helt enkelt inte gått att ta sig fram på skogsbilvägar, eller i terrängen, i alla fall inte utan skidor.. I kväll, eller i morgon, börjar jag plocka i tomtar, och ljusstakar. Under helgen drar jag iväg på julmarknad. Strax dax att gå och jobba några timmar.. Men först- KAFFE!!  

Av Monika Jonsson - 4 november 2017 23:02

i den klassiska musiken   den fångar upp dagen och sveper in den i precis det som Du vill att den ska vara.. naturligtvis kan den inte ändra en historia, den kan heller inte få saker och ting som redan skett, ogjorda, men den lugnar, den lindrar, den låter alla känslor välla över, den tröstar när tårar rinner eller är på väg att trilla.. kort sagt den finns där närhelst du söker den.. Jag har hittat en musiksamling som tituleras: Lugna blå timmar. Den består av 3 cd-skivor med klassisk musik som man aldrig tröttnar på.. Vad har jag annars pysslat på med under höstem? Ja, jag har blandat jakten med vikariearbete i förskola, samt med idéellt arbete i släktforskning, nattvandring, och i kyrka, lottakår, och annat. Förra veckan blev ganska intensiv, med bla. ett 23-timmars-pass, med jakt, tillvaratagande av livsmedel, mm, från kl.05.00 söndag morgon till 04.00 måndag morgon. Inget jag skryter över, det händer titt som tätt att tiden springer iväg. Nu skall jag dock sträcka ut mig, och låta fioler, cellos, pianon, och flöjter linda in mig i bomull ett par timmar. I morgon väntar nya göromål.. Nu blandas månljuset med skenen från alla gravlyktor runt om på våra kyrkogårdar, låt oss leva för de levande, dem tid vi har kvar.. Godnatt  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards