Alla inlägg under december 2017

Av Monika Jonsson - 21 december 2017 22:11

var vi in på ett varuhus, jag skulle vilja kalla för landets svar på Ullared, eller något ditåt.. Jag råkade kika ner i en frysdisk och såg en massa julskinkor på mellan 6 och 7 kilo..   visserligen sas det att benen är kvar, men liiite undrar jag hur de grisarna såg ut.. jag äter absolut julskinka, men jag föredrar trots allt de som väger lite mindre.. Annars har jag jobbat idag, men känner att det kan bli skönt med någon dags ledighet. Helt ledig blir jag dock inte.. Hoppas att julhelgen kan bli lugn och skön, men jag vet ju att det finns både stora och små runt om i landet som INTE vill att det ska bli jull.. Mina tankar finns även för dem       

Av Monika Jonsson - 20 december 2017 21:30

Låter mer dramatiskt än vad det egentligen var.. Nä, vi drog iväg till Haparanda, samt en tur, över på finska sidan.. I går kväll, var bilen bepansrad med ca 2 cm tjokt islager, men i morse, efter några timmar i motorvärmare, hade allt löst upp sig..   Lite spårig väg, mellan byn och Antnäs, men väl på E4:an var det inga problem. Tidvis regn, men plusgrader. Det var också ganska lugnt med övrig trafik. På hemvägen var det lite dimma, och lite mer trafik, men inga problem då heller.. Fördelen med att köra, var i alla fall att jag slapp sitta bland alla påsar och väskor..  gott om plats.. Oj vad man får skratta, när man är tillsammans med N, K, och M.. men vi hinner också prata om allt mellan himmel och jord. Nu hägrar sängen, och i morgon väntar jobb.. Nattinatti  

Av Monika Jonsson - 8 december 2017 18:18

jag skulle söka fram snödräkten och skogsskidorna på väg till jobbet..  men överjaget lade näsan i blöt, så jag pulsade fram på någorlunda plogade vägar. Snösvängen har det de gör åtskilliga timmar framåt. På förmiddagen var jag och en kollega ute med några barn, och jag blev visst lika blöt som de små.. när jag sedan skulle gå hem framåt 16, skulle jag återigen ha behövt skidorna, men nu nötte jag plogen, så jag slapp pulsa i djupare snö, åtskilliga metrar.. Slutet gott i alla fall

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Skapa flashcards