Direktlänk till inlägg 23 januari 2018

Nog är det ju tur..

Av Monika Jonsson - 23 januari 2018 22:23

att man frivilligt valt att stanna kvar här uppe.. sa jag i morse när jag kom på jobbet iklädd overall, balaclava, mössa, och overallerns huva, tjocka handskar, samt skoterskor.. Kung Bore regerar hårt just nu, med 30-35 minusgrader hela dagen, ja redan sedan igår.  Dock var jag inte lika glad över regenten, på kvällskvisten, för när jag väl hade schasat mig hem, skulle jag försöka få igång mitt JAS-plan.. Det lyckades förstås inte, trots att den varit kopplad i motorvärmare under närmare 8 timmar.. Så jag skulle med andra ord, inte bli ett dugg ledsen, om Bore, drog tillbaka sina landsgränser till Antarktis eller Ojmjakon i Ryssland, som är kända för sina låga temperaturer.. Annars har jag det hyfsat bra, men januari är seeeeggg!!!!! Nåja, strax är det lön..  Försök hålla värmen.. God natt. God bless  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monika Jonsson - Söndag 7 april 00:33

Dagen när vi skulle ta farväl, och ge pappa den sista vilan i gravens botten.. Vi visste att det skulle bli fruktansvärt tungt och jobbigt, men också ett fint avslut. Ett 40-tal personer fanns i kyrkan och på minnesstunden i Bölebyns byagård, f.d...

Av Monika Jonsson - Söndag 31 mars 03:30

en mässa som firas för att påminnas om Bibelns berättelse hur Jesus vann över döden och återuppstod. En stark mässa som förstås upplevs olika från person till person.. mig påverkade den extra denna gång, förstås med tanke på att vi skall följa papp...

Av Monika Jonsson - Söndag 17 mars 16:39


och pappa sitter nu med sina bröder vid elden i Nyteuger och tittar ut över vattnet till tonerna av dragspelet..   Kvar är vi med sorgen och saknaden, men med massor av minnen..  Det är ju jättejobbigt så klart, men han behöver ju inte ha ont län...

Av Monika Jonsson - Lördag 16 mars 11:18


Nej, men snöochisdriva iföräldrahemmet..   Mitt i allt eläne och all sorg som flyger och far i luften, måste vi ändå hålla modet och humöret uppe.. Både för oss själva men framför allt för pappa.. Att springa maraton med döden i hälarna un...

Av Monika Jonsson - Torsdag 14 mars 00:45

Just nu går allting lite på halvfart, och annat står nästan still. Allt pga. personliga skäl. Vi kan bara vara här för varandra, familjen och de närmaste i flick- och pojkvänner, sambos.. Hämta kraft och styrka, timme för timme, dag för dag. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards