Alla inlägg under maj 2018

Av Monika Jonsson - 28 maj 2018 12:21

men det var definitivt inte "bara" en nöjesresa. Årsmöte med Nattvandrarna Sverige, i Malmö har stått på agendan. Jag flög ner på fredag eftermiddag, och anlände till hotellet strax efter midnatt. Lördag morgon var det samling för styrelsen med ett kort möte, och förberedelser för årsmötet. Mycket roligt att träffa alla från fjolåret igen, men också några nya ansikten. Intressanta förhandlingar, med många vändningar, men så småningom kom vi till sista punkten på dagordningen. Efteråt blev det utdelande av hamburgare på ett av Malmös torg, tillsammans med några samarbetspartners. Under kvällen gick några ut och nattvandrade. Natten mellan lördag och söndag, sov jag lite över 2 timmar. Det är ju så att, när man inte träffas mer än 1 gång per år-om man nu inte sitter i riksstyrelsen..- så finns det det ju så otroligt mycket att diskutera, utbyta erfarenheter, och bara prata om allt mellan himmel och jord- då får sömnen kliva tillbaka. Gårdagen ägnades åt att diskutera organisationens framtida arbete för att vara en trygghet för ungdomar i hela vårt land. Kl.15.30 påbörjade jag i alla fall promenaden genom Malmö stad, ner till Centralstationen för att därifrån ta flygbussen ut till Malmö Airport. Det är lika spännande att gå genom säkerhetskontrollen på flygplatserna, som att passera vakten på I19, när man har ärende till serviceförrådet..  Det gick dock smidigt även denna gång. När jag kom till Arlanda, kände jag liite stress, därför att jag skulle i princip hoppa på nästa flyg i samma sekund som jag landade.. men som vanligt.. -lite ironiskt- var planet till Luleå försenat med nästan 1 timme, så jag hann till och med att slänga i mig en hamburgare.. tur att det finns restauranger även innanför säkerhetskontrollen, så man inte behöver göra om proceduren bara för att man kanske är hungrig, och behöver mer än kaffe.. I alla fall lyfte jag igen norrut kl.22.30 Fint flygväder, och natthimlen var vackert rödfärgad, och man såg landskapet långt därnere. Kl.23.35 tog vi mark, och det är inte varje dag man får använda VIP-gaten, när man anländer..  Gick fort att få sin väska, och till sist kl.00.45, kunde jag landa hemma i lägenheten, efter sista etappen i bilen. Nu fortskrider arbetet på hemmaplan, med allehanda göromål. Ha det gott alla runtom i landet, ta hand om varandra. Vi hörs och ses både till höger och vänster, men kanske främst digitalt. Hejhopp    

Av Monika Jonsson - 20 maj 2018 22:22

men mest i fötterna och i skrattmusklerna!!  Vilken KFÖ-helg!! En av de bästa övningarna på länge.. Som vanligt, lite sömn, full fart hela tiden, och "många nötter att knäcka". Men även denna gång kunde vi lämna övningen rakryggade.  

Ingen kan i alla fall påstå att vi inte gör något när vi är ute.. Detta är kängor innan övning    

Detta är kängor efter övning

            observera att på sista bilden, är vänstra kängan  vänd upp-och-ner... Det är bara att åka in på förrådet och byta.. Annars har tvättmaskinen några timmars körtid, innan kläderna är tvättade och redo för nästa drabbning. Kommande vecka är dock civil, men fulltecknad. Bara att spotta i nävarna, och skutta på.. Men för denna gång: Höger-vänster OM. Klart Slut.

Av Monika Jonsson - 13 maj 2018 16:50

I torsdags påbörjades toppklättringarna för året. Annars är det lugnt, nästan stiltje på fronten. Var förbi stugan och kollade islossningsläget härom dagen, och det såg lovande ut, kanske en anings risk att bryggan kan rubbas lite ur läge.

Igår var jag en sväng på skjutbanan, och hjälpte till att iordningställa den inför öppningen om några dagar. På tisdag, skall katten få en liten kontroll av sina hörntänder, och på onsdag skall han få byta miljö några dagar. Av många saker jag längtar efter just nu, är väl en lååååånnnnngggg, stugvistelse det som står högst upp på önskelistan. Kommer att bli trevligt när det fått torka upp lite, och när vi så småningom kan koppla sommarvattnet. Lite jobb finns det förstås alltid att göra där också, men det brukar också lösa sig i slutändan.. Det finns väl lite annat som ligger i pipelinen också, men om det återkommer jag längre fram.. Adjos Amigos   

Av Monika Jonsson - 1 maj 2018 00:41

Jag har hört och sett både storspov och tranor!!! Äntligen!! I stugan hörde jag en uggla, lite osäker på vilken.. Gågna helgen har gått i orienteringens tecken- via datorn, men om jag hade råd, skulle jag definitivt följt den på plats, och dessutom gått ngn motionsbana själv.. Motion kommer jag dock att få ändå.. nu startar äntligen årets omgång av toppklättringarna.. Ryggsäcken är förberedd, och jag spottar i nävarna. Nu skall jag dock ägna mig åt katten en stund, innan vi vilar och inväntar kortegen av motorcyklar som mullrar genom byn. Ha en fortsatt trevlig början av maj månad. God bless..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Skapa flashcards