Alla inlägg under september 2018

Av Monika Jonsson - 30 september 2018 19:43

med jobb, jakt, släktforskning och försök att pussla ihop vardagssysslor.. Sonen och jag har förfogat över en husvagn under älgjakten, och det har underlättat otroligt mycket. Jakten är inte slut, men nu väntar ett uppehåll för både mark, hundar och jägare.Sedan natten mot idag har en dunderförkylning brutit ut, så just nu fryser jag som sjutton- jag är ganska trött också, vilket kan spela in en del. Mamma och pappa har firat Guldbröllop, och därför samlades vi och avnjöt en middag, med familj och släktingar. Dagarna blir kortare och de första nätterna med minusgraderna har passerat. Smart har vi pingviner dansande på gator och torg igen, och det är strax dax att sula om till vinterdäck på bilen,  sommarvatten stängas av och båtar upp på landbacken.. Naturen sprakar i höstfärger, men oktober kan ju vara hur fantastisk som helst. Dessutom råkar jag visst fylla år den månaden också.. resten av kvällen ska jag bara ta det lugnt, tillsammans med katten och en kopp te.. Just det.. verkade gå bra för Piteå i damallsvenskan igen!! HEJA HEJA!!   

Av Monika Jonsson - 1 september 2018 20:19

och förra helgen en intensiv hemvärnsövning. Dagens solovandring gick till Björkberget. En lagom lång och relativt lätt promenad, och "spikad" flagga. Alltid lika roligt när man kommer "rakt på". Stannade inte så länge, men ett lätt mellanmål. På vägen ner var jag extra noga med att försöka följa samma "linje" som jag gick upp.. Gick bra, men det kändes ändå som om det vore helt fel riktning i kroppen.. Ungefär som om jag gick parallellt med berget, fast ändå nerför.. Förra helgens hemvärnsövning, var som sagt, tidvis intensiv med många olika moment. I normala fall lagar jag ju mat när jag är ute, och när jag vände hemåt på söndagskvällen, konstaterade jag hur viktig vår uppgift är. Att hålla modet uppe med vällagad mat kan aldrig underskattas!! Jag hann bla. med att flyga Cessna och åka bandvagn..och knoppa i tält. I går var det en stunds nattvandring med servering av bla. varmkorv. Det är en "motorhelg" i Älvsbyn, och mullrnde "glidare" rullar fram på gatorna. Tyvärr verkar alkoholen förtäras lika fort som fordonstankarna töms, och jag misstänker att det inte blir så jättegod sömn inatt.. Ganska stökigt på byn just för sekunden.. TUUT TUUUUT

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Skapa flashcards