Alla inlägg under september 2016

Av Monika Jonsson - 23 september 2016 12:38

Snabeldraken är en lustig farkost, ständigt hungrig, är allätare- tror den, men utfodras endast när ägaren har lust därtill. När den väl matas, får den inte glufsa i sig för stora tuggor, då kan det bli stopp i halsen.. Den tål inte vatten, om den kommer i kontakt med det ämnet, kan den- likt en Gremling, överreagera våldsamt, med eld och kraftig rökutveckling som följd.

Men som med alla individer, finns det mutanter, och på senare tid har det utvecklats en individ som även tål vatten.

Alla inkomster har utgifter, sägs det, men detta gäller inte Snabeldraken. Hur mycket man än matar den, kan den inte tömma magen på egen hand, man måste hjälpa den på traven, och plocka den, för att lösa ev. förstoppning. Sedan måste den få en liten stund på sig, för att få rätta "draget" igen i matstrupen.

Individ och individ förresten?? detta är väl snarare en levande robot som uppträder under falskt namn..


Dess rätta namn??

DAMMSUGAREN!!!

Av Monika Jonsson - 9 september 2016 20:25

enda gången man längtar efter att väckarklockan låter höra av sig kl. 03.00.   Japp!! det är dags att sätta sig i skogen och lyssna efter hundens ståndskall, sitta med kaffekoppen i ena handen och öronmusslan, förhoppningsvis, förmedlande att älg är på väg mot mitt pass.. lyssna på fåglarna, och följa gryningsljuset, samt de första solstrålarna som bryter fram i diset och dimman.. Jaktlycka och höstglöd.. Säcken står färdig, kläderna i färdigställning, det är bara att hoppa i dem, radion är laddad, och GPS:en har nya färska batterier. Here we go. Jag har uppvaktat min son idag på födelsedagen, jag var en sväng i skogen förra helgen, jobbat.. Livet knatar på i ganska bra fart, men nu är det alltså dags att dra lite i handbromsen.. Jag börjar med att anropa: SÄNGEN KOM, Over and Out!! God bless   

Av Monika Jonsson - 2 september 2016 13:42

SUCK!!! Det finns mycket att fundera över, tänka över och reflektera över.. det finns också mycket att ha åsikter om, eller händelser att berätta om.. Jag har kommit igång med släktforskningen igen, vi har varit i Kronogård och fiskat, för 2 helger sedan var jag i Umeå som delutställare på Släktforskardagarna 2016.. Livet och dagarna har inte varit tomma och innehållslösa, om någon trodde det.. MEN.. är det någon idé att berätta? Finns det någon som är intresserad av att veta vad man pysslar med? Mer än de i familjen förstås.. Man törs ändå knappt berätta.. Ta tex den stundande älgjakten.. med den tjuvjaktshärva som nu rullas upp i media, spiller det över på alla hederliga och ordentliga jägare.. jaktmotståndare spyr galla över allt som överhuvudtaget andas jakt.. Eller dagens politik och politiker.. jag har på sistone verkligen försökt följa med och lyssna på våra folkvalda.. I går kväll satt jag och tittade på Aktuellt, och följde debatten i frågan om SD är ett rasistiskt parti eller inte.. Jag kan inte begripa hur man kan prata och prata, men ingenting få SAGT!!!! Det spelar ingen roll vilken politisk konstellation vi har, jag litar inte på någon i regeringsställning, eller i oppositionen överhuvudtaget..tala om tomma ord, och slingranden som skulle få en orm att slå knut på sig själv!! Nä, jag dyker nog ner i släktforskningen en stund igen, och i morgon kanske det bär av till skogs.. Den som lever får se, och jag kanske berättar vad jag sysslar med, om någon ids lyssna.. Goddag..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards