Alla inlägg under december 2022

Av Monika Jonsson - 21 december 2022 02:59

MEN IDAG VÄNDER DET!!!! Jag kan upprepa det huur många gånger som helst  

Även om det ännu är mitt i natten, kolsvart, och snön vräkte ner under gårdagen så kommer vi att gå mot ljusare tider- i allafall dagsljusmässigt..

Just idag är jag ledig, men har ett par punkter på agendan.. resten kan bli ganska spontant.

Hejhej  

Av Monika Jonsson - 19 december 2022 13:15

och när jag inte har jobbat eller varit på annat sätt social, har jag- som jag tidigare skrev- varit hemma och lyssnat.

Men det fanns en anledning att krypa ur MH-bubblan liite lite i förväg.. julkonserten i Älvsby vackra träkyrka, med sång av 2 körer samt församlingens egen Håkan Hagegård- Mikael Ågren  den mannen kan verkligen sjunga så man ryser!! Våra körer går inte av för hackor de heller  de kan definitivt skapa julstämning så det förslår..


Julveckan är inledd, på onsdag är det vintersolstånd- då vänder det igen, och dagarna blir åter sakta längre och så småningom ljusare. Vi kan ju också hoppas på att även världen blir lite ljusare, även om jag just nu är skeptisk..

En kopp kaffe   och strax ett jobbpass, hoppas Ni får en fin dag.. På återhörande  

Av Monika Jonsson - 16 december 2022 05:00

Hos mig faller inte saker så mycket mellan stolarna.. nej här faller de mellan hjärnhalvorna  vilket innebär att när jag är nere vid bilen, kan man ge sig den på att någon pinal är kvar uppe i lägenheten  

Det händer inte varje dag, men för ofta så att det blir ett irritationsmoln på min himmel..


Annars har det vita guldet- snön, och kylan parkerat över samhället.. men det är ju som det ska vid den här tiden på året.

Härom kvällen när jag körde hem från ett "grötmöte" gick bilens temperaturmätare vid ett tllfälle från -19 till -26 på en sträcka av bara 2-3 km.. Brrr  


Nu är det- trots kylan- en av årets bästa veckor.. Musikhjälpen ljuder dygnet runt i radions högtalare.. tyvärr för det med sig samma fenomen som på våren när Älgvandringen sänds på TV, det är så förgrönat svårt att slita sig från radion att jag får nästan ingenting gjort här hemma  men ingen annan behöver göra det åt mig, och ingen lider av det heller så.. 

En bunt med julkort är i allafall skrivna och skall postas, sedan måste väl snabeldraken matas- alltså dammsugaren.. enda nackdelen med att ha en innekatt är att den sand som normalt skall finnas i kattlådan  alltid har en fenomenal förmåga att hamna precis överallt där man inte vill ha den.. nåja, det är överkomligt.


Nu hoppas jag Ni får en fin dag, och att ni inte stressar sönder er.. det blir snart jul ändå..

Själv kommer jag att jobba merparten av julhelgen och mellandagarna, men den helg som nu stundar är jag ledig, bortsett från ett kvällspass nu kommande kväll. En kollega behövde byta ett pass..

Ha det gott Tjingeling  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards