Alla inlägg under mars 2014

Av Monika Jonsson - 28 mars 2014 22:30

3 dagar med förkylning är 3 dagar för mycket!!!  Man hostar sig avig, näsan pluggar igen när man lägger sig ner, och ligger man högt.. ja då kan man ge sig den på att nackspärren kommer som ett brev på posten. Det värsta av allt är att humöret flyger all världens väg, och man går sambon på nerverna.. försöker man vara aktiv mer än 20 min, ja då måste man vila en timme  till och med det faktum att man måste vara hemma från den dagliga aktiviteten är piss, även om det är Fas 3. En klen tröst i alla fall, är att jag inte har någon feber, och att det är helg.. God natt Ni som kan och får sova.. jag gissar att här blir det några timmar till framför Tv:n, sambon måste i alla fall få sova.. God bless  

Av Monika Jonsson - 22 mars 2014 19:17

Idag har jag, tillsammans med mina söner och den enes flickvän, spenderat några timmar på Äventyrsbadet i Piteå. Bubbelpool blandat med vattenrutchkanor, man blev nästan som barn på nytt, men framför allt var det skönt att bara bli tyngdlös i vattnet.    

Annars.. följande tankar och funderingar är inget resultat av varken hjärntvätt eller annna indoktrinering, utan ren och skär tro och övertygelse..

Den senaste tiden har jag på många olika sätt blivit bönhörd, och jag upplever att jag får svar någonstans ifrån på mina frågor..

Alla som känner mig, vet ju att jag är kristen, och öppet pratar om min tro. Jag tackar varje dag att jag bor i ett land, där jag kan och får gå i kyrkan, utan att riskera att dödas för min tro.

Detta år blev det ingen ripjakt i fjällen, på grund av olika anledningar, och med tanke på hur väderläget utvecklade sig under den tid, när vi normalt åker upp, förstår jag nu att det var lika gott att det inte blev av.. Även i andra situationer, har jag fått svar, och dessutom vet jag att jag kan lita på och luta mig mot tron och Herren Gud.. Djupt!!?? Ja!

Knasigt?? Religiöst dravel?? Skitsnack?? Det är upp till var och en att ha en uppfattning.. likasinnad eller inte, som sagt, upp till betraktaren. Men detta är MIN tro, och jag står för den..

I morgon är det söndag, och förmodligen är jag i kyrkan. Nu ska jag dricka en kopp kaffe till, och sedan bör det bära en trappa ner i källaren och ta hand om lite tvätt.. Ta hand om varandra, må så gott, och om ni inte är på topp, så finns ni i mina tankar.. Kram Gå i Herrens frid  

Av Monika Jonsson - 11 mars 2014 21:53

Den gågna helgen gjorde jag slut med allt vad radio- och TV-reklam heter, och har bara njutit av tystnaden.   Trots hårda vindar och spåriga vägar åkte jag till stugan, helt mol allena, för att bara vara, och ladda batterierna. Lite mat och lite kläder var allt som behövdes, faktiskt fick även Bibeln följa med, tillsammans med Bäcka-Markus.  

Tyst och stilla, slog igång radion vid åtta-snåret, bara för att lyssna på lite nyheter, och kolla så att jorden inte gått under, eller att någon blåst bort.

I stugan står tiden nästan stilla, i alla fall om man tittar på väggklockan. Den blir aldrig mer än halv sju. Lilla visaren är lös, och kan således inte "kliva runt". Ganska skönt egentligen, och man kan förstå varför vi kallar platsen för paradiset. Det är inte bara naturskönt och vackert här, står tiden också stilla, kan man verkligen ta det lugnt, i alla fall ibland...

Ett andningshål alltså..

Grillade lite korv, och tog några korta promenader, och en kort skidtur, men mest myste jag i stearinljusens sken, och med elden knastrande i kaminen. Sov som en prinsessa i sovsäcken, medans vinden ömsom tjöt runt stugknutarna, och ömsom bara gungade trädkronorna.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards