Alla inlägg under juli 2020

Av Monika Jonsson - 18 juli 2020 18:08

YEES  Nu kan jag säga att jag varit upp på Vitbergsknacken. Tillsammans med S. och B. tog jag mig upp. 5.82 km visar färddatorn på min GPS. Vilken fantastisk utsikt vi fick som belöning.     Vi följde en skoterled, som ringlade sig upp i motlut hela vägen. Sista biten fick vi hoppa av leden och gå på känsla, och kompassriktning. Tyvärr ger inte kameran rättvisa, men det var magnifikt. Tidvis mycket mygg, knott och brems, värst var när de kröp in bakom glasögonen. Väl på toppen blåste det skönt, och vi slapp den värsta mygghorden. Gott med kaffe, smörgås och bulle. Igår var jag upp på en mindre topp.. en kvällstur på ca 2 km. Nu återstår frågan vad jag skall stoppa i munnen under kvällen.. Det löser sig säkert det också..

Av Monika Jonsson - 16 juli 2020 22:28

Naturligtvis beror det ju helt på vad som hamnar eller inte hamnar där..   Just för tillfället är min tomma brevlåda en tråkig brevlåda, men jag hoppas och tror att det snart ändrar sig. Annars är det bara bra, jag jobbar ännu, katten mår bra, och bilen rullar..   Härom kvällen blev det en fin tur upp på Nakteberget, med några likasinnade, och även om myggen gjorde sitt bästa för att göra livet surt för oss, var det härligt. Jag mötte en regnskur i bilen på vägen upp, men väl där så höll sig vattnet undan, även om det var rejält blött i marken och på några ställen rann det i en jämn ström nedför branterna. Under helgen hoppas jag kunna avverka 1-2 toppar till..

Jag säger som så många andra.. Kom ihåg att HÅLLA I- HÅLLA UT- HÅLL AVSTÅND.. pandemin är inte över..

Jag kan lova att det är svårt, man kan glömma bort sig, men jag jobbar stenhårt med att hålla avstånd, både i jobbet och privat.

Ha det gott..    

Av Monika Jonsson - 3 juli 2020 00:25

Jaha ? var du tvungen att påminna oss om det!! kanske många tänker.. Det är upp till var och en att tycka hur man vill om det,men så är det ju.. Annars är det väl förhållandevis bra. Jag är inne i en lite intensivare jobbperiod, men har bra arbetspass, så jag klagar inte. Under de varmaste dagarna var det svårt att sova, men nu går det bättre. Juni månad verkligen "flög" iväg, kändes det som, och nu börjar jag längta lite till september månad. Skogen hägrar, även om jag ju redan nu strosar runt på stigarna och obanad terräng.. Var årstid har sin tjusning !!!! några timmars sömn nu och jobb sedan.. Ha det gott. Snart är det helg !!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards