Alla inlägg under april 2020

Av Monika Jonsson - 17 april 2020 22:28

All lottaverksamhet på kårnivå ligger nere, insatserna behövs på annat håll, i FRG-grupper, i kommunerna, och på många andra ställen.. Släktforskarträffarna ligger också nere, nu får man forska på egen hand.. Alla orienteringstävlingar jag brukar följa, som 10-MILA har blivit framflyttade.. INGET DITT, INGET DATT.. allt på grund av detta jävla virus, som har hela världen i sitt grepp.. Alla som avlidit pga detta är fruktansvärt, men att också Adam Alsing skulle falla offer, var fullständigt.. ja, jag vet inte vad.. skulle inte förvåna mig ett dugg om kyrkmarknaden också ställs in.. Jag hade tänkt åka upp till Jäkkvikk under nationaldagshelgen och vandra i fjällen, men det är flyttat till hösten.. Som jag skrev tidigare, så är jag glad och tacksam över att toppvandringarna i denna, och angränsande kommuner snart sparkar igång, så man får söka toppflaggor.. Snön borde ha börjat sjunka ihop och tina undan så man kan komma ut i naturen utan att plumsa i snö upp till vaderna.. Cykeln har börjat rulla, och dessvärre har även okynnestrafiken på byn tinat fram. Påskhelgen jobbade jag, nu i helgen jobbar jag delvis. Nätterna är fortfarande mörka, men ljuset blir starkare och starkare för varje dag.    om det nu bara slutar blåsa, vore det ännu bättre. Jag önskar alla en bra helg, oavsett ni sitter i karantän, eller inte.. förhoppningsvis ser vi snart ljuset i tunneln också.. KRAM!!!

Av Monika Jonsson - 2 april 2020 00:39

tills ryggsäcken kan packas, och Topp-kortet får fyllas med datum för avklarade toppturer..?? Nu när vi skall hålla oss på behöriga avstånd från varandra, och folksamlingar med fler än 50 personer är förbjudna, alla evenemang ställs in, känns det som en befrielse att jag i alla fall får trava rätt ut i spenaten och bara vara. Jag har nog utvecklat ett "Corona-hat" ?men samtidigt har jag som nog alla andra, en rädsla för att bli smittad eller utsätta andra för fara. Till och med katten känner av att jag är oroad, men framför allt rastlös.. Även han är rastlös och springer framför fötterna på mig. När jag inte är på jobbet, blir det många timmar framför TVn. Inköp gör jag strax innan stängning, och det kan också bli en och annan promenad. Jag måste fixa ett nytt bakdäck till min cykel men det skall bli skönt att våga rulla iväg på den utan att drutta omkull på någon isfläck.. Nu återstår väl inget annat än att sova bort några timmar för att möta en ny morgondag. Godnatt ????

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards