Alla inlägg under oktober 2023

Av Monika Jonsson - 16 oktober 2023 23:00

för att livet skulle vara på topp, men nu ser vi lite ljus i tunneln.
Hösten har kommit på allvar, med mörker, låga kvälls- och nattemperaturer, däckbyte och tidvis friska höstvindar. I stugan har båten fått rulla upp på trailern inför vintervilan. Även vattnet..

Födelsedagen gick i de gröna klädernas tecken, eftersom jag och många med mig, just har genomfört en KFÖ- helg, med varierande uppgifter. Bla. fick jag testa att köra terränglastbil..

Kulmen av denna helg, och toppen med för den delen.. var denna lilla sak..  


Ibland lönar det sig att vara envis  Genom årens lopp har det funnits otaliga tillfällen när man har övervägt att lämna in och rusta av, men då har man hittat en liiten liten ljusglimt som har gjort att man orkat kliva över tröskeln och kämpat vidare.. och nu känns det väl angelägnare än någonsin  

På kvällen när jag hade kommit hem och släpat alla pinaler uppför trappan, firade jag mig själv med en kombinerad födelsedags- och belöningsmiddag på ett matställe här i byn. En filé Black-and-White..

Visserligen finns det väl ingenting som slår en god saftig älgentrecôte, men detta satt som en smäck i magen.


Idag har jag varit ledig, och bla. hämtat hem katten men imorgon står ett jobbpass på agendan tillsammans med lite annat..

Dags att runda av. Ta hand om Er själva och varandra    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards