Alla inlägg under oktober 2021

Av Monika Jonsson - 16 oktober 2021 22:06

har sysselsättning, har roligt, har huvudet upp och fötterna ner.. oavsett vad, så står tiden inte stilla här heller.. släktforskarföreningen har äntligen kunnat slå upp portarna till hörnan igen, jobbet flyter på.. jag har hunnit delta i ett eftersök av person, deltagit i hemvärnsövning, och jagat lite högvilt.. igår började snön att falla, bilen fick åter vintersulor.. och jag tackar min lyckliga stjärna samt Herren Gud att jag inte har jobbhelg nu, eller att övningen låg denna helg.. mina kollegor, som drar helgens jobblass gör ett fantastiskt arbete..

Å andra sidan så var jag tillsammans med min syster, hennes man, och min far till stugan för att skriva sista kapitlet i sommarsäsongens sagoberättelse..i kraftigt snöfall och tidvis hårda vindar, kom båten upp..samt en och annan pryl plockades in.


Tiden går, och vi med den.. sakta närmar vi oss allhelgona, advent och framåt, för mig stundar faktiskt lite semester om några veckor..

Oavsett vad, försök leva här och nu.. det är ju naturligtvis individuellt, beroende på var man befinner sig i livet, men så är det.. just nu är alltid nutid..


Jag hoppas och önskar alla en fortsatt lugn helg, hur det sedan blir.. får tiden utvisa.    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards