Alla inlägg under juni 2020

Av Monika Jonsson - 16 juni 2020 00:11

att toppvandringarna går att genomföra trots coronan!!! Jag hade blivit skogstokig om denna aktivitet också skulle måsta ställas in..        

Helgen som varit, har jag och några andra jämlikar, vandrat upp på Stora Nattberget för lite base camp, historiekunskap, och rekreation..

Jag började dagen och "uppvärmningen" med en nygammal och återkommande topp, Dödlassberget.. varmt var det, men ändå hanterbart.

Med fjällsäcken på ryggen tog jag mig sedan upp på stora natt. Vi blev bjudna på ett laxpaket som värmdes över öppen eld, fantastiskt gott  tältet restes och under lövsångarens stilla nattsjungande kröp jag så småningom ihop under sovsäcken. Det gick inte att ligga I den, men dra den över sig som täcke var utmärkt. Jag sov i 2-timmarspass, tittade på klockan vid 3-tiden, 5-tiden samt strax efter 7 någon gång när någon utanför sa att det fanns morgonkaffe  så småningom anträddes vandringen ner igen till bilarna. När jag väl landat hemma igen, tog jag en dusch, packade den "lilla" vandringssäcken och drog iväg igen för att försöka besegra Vitbergsknacken.. Med facit i hand, skulle jag ha väntat lite med det.. värmen blev mig övermäktig och jag blev tvungen vända om. Vattnet skulle ta slut innan jag kommit upp på toppen och tillbaka till bilen. "Knacken" kommer jag att knäcka sedan vad det lider.. Innan jag vände hemåt stannade jag till vid Storforsen.. Den går helt enkelt "crazy bananas" så här vid midsommar, och GALET mycket vatten KASTAR sig halsbrytande ner, i en sådan hastighet att man nästan blir yr, om man tittar för länge på samma punkt. 

Kommande midsommarhelg, firar jag nog som vanligt i Camp Teuger tillsammans med familjen, och JA!! vi håller Corona-avstånd även då..

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards