Alla inlägg under maj 2019

Av Monika Jonsson - 1 maj 2019 16:56

ur min synvinkel..

Innan Maj månads intåg, verkar det som att naturen bara laddar, och helt plötsligt SMÄLLER DET!!!   

Idag har jag både hört och sett Storspoven, samt hört tranorna. Älven vid bron är isfri.. bara något enstaka isflak flyter förbi..

Under kvällem återupprepade jag fjolårets biltur, Fällforsen-Vidsel-Storforsen..


   Detta är Fällforsen..

Mitt älskade Storforsen var ju förstås fritt och obundet, och medans jag gick ut mot det vilda, otämjade och lössläppta vattenfallet, kom en tanke och känsla över mig.. Förhoppningsvis återföds jag som en sten eller ett träd, eller en fågel vid forsen när den dagen kommer.. Visserligen är ju stugan mig oerhört kär, men en liten del av mig kommer att för evigt finnas där. Jag avslutade rundresan med att köra till stugan och kolla isläget där.

Inte isfritt, men bryggan har flutit upp och gissningsvis om 14 dagar, kanske det är öppenvattten. 2 tjäderhönor träffade jag också på..


Av Monika Jonsson - 1 maj 2019 00:23

men för mig har vintern förhoppningsvis ÄNTLIGEN rasat ut, och en fridfull vår kommer.. i alla fall önskar och hoppas jag det.    Påskhelgen var jag mest i stugan och i kyrkan. Helgen som var, följde jag dag- och nattorientering via datorn. Däremellen har jag jobbat, ägnat mig åt föreningsengagemang, och bara hållit näsan över vattenytan. Igår var det ju Valborg, men jag var så pass trött, så jag njöt hemma med klassisk musik i stället.. Idag kan det väl bli ngn blick på en och annan motorcykel samt islossning.. 6-12 maj, under Krisberedskapsveckan, kommer jag att prata krisberedskap lite här och var.. Nu ska jag bara "prata i tanken", dock inte prata i sömnen..  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards