Alla inlägg under augusti 2020

Av Monika Jonsson - 24 augusti 2020 21:28

Polarbageriet i Älvsbyn är totalförstört efter branden som härjat sedan 22.30 i går.  

Själv har jag jobbat i hemtjänsten hela helgen, och kom hem strax före 21.30 Jag var så trött, och skulle upp och jobba sista passet på helgraden i morse, att jag lade mig i princip på en gång. När klockan ringde låg jag och snozade en stund, och hade ingen aning om katastrofen som utspelade sig bara en dryg kilometer från där jag bor. Därför blev det aningen tumult i skallen, när jag skulle cykla iväg.. Ringde och väckte yngsta sonen och sa att han inte fick gå ut, utan hålla sig hemma.. Att jobba dagens korta skift, gick ändå bra, det blev lite av "helgjobb" Mediciner och omvårdnad i första hand. Skolorna har varit stängda idag, liksom hälsocentralen, och till viss del affärerna. De verkar kunna öppna som vanligt i morgon, får se vad som händer.. Må alla goda krafter vara med oss..

Av Monika Jonsson - 18 augusti 2020 22:19

10:nde och sista toppen klarades av idag. Fågelvägen var det dryga 600 m till toppen, upp-och-ner blev det inte fullt 2km. Jag valde att gå ganska rakt på båda vägarna, tidvis relativt brant. Som vanligt smakade kaffet hur bra som helst, trots att det inte var kokat över öppen eld  fast med tanke på hur torrt det är i markerna just nu, så hade jag inte kokat på det viset ändå.. 

Höstmörkret har kommit tillbaka, och tidvis är det mörkt som i en kolsäck  snart sprakar naturen i höstfärger, och dimmslöjorna dansar  dags att tända ljusen igen..

Fast i mitt fall är det batteriljus som gäller, delvis i alla fall.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards