Alla inlägg under december 2021

Av Monika Jonsson - 18 december 2021 22:52

På många olika plan..

Musikhjälpen i radio och TV..

En kusin har gift sig idag, och jag kunde följa med via livestreaming på FB..

Avslutning på Så mycket bättre på en TV-kanal..

Berg-ochdalbana i jobbet..

Och som toppen på isberget.. en julvecka väntar.. med allt som hör till den..


Jag är nästan färdig med mina förberedelser, varvar dygnsvakor med kortare och längre sömnperioder..

Vissa stunder bara är jag och existerar..


Jag skall dock vara helt ärlig, och säga att jag har hunnit förbanna både snön och vintern rent allmänt.. jag tillhör en skara människor som av en eller annan anledning inte har ngn garageplats till min bil, med den påföljden att bilen har haft ett is- och snölager som legat likt pansarplåt över hela karossen!!  visserligen har jag skaffat ett kapell som jag kan dra över, men ibland är det inte så kul att dra på och av flera gånger.. ett i-landsproblem och bekvämlighets/latmansgöromål, men..

Återstår att önska alla och envar en angenäm avslutning på denna vecka..

Kom ihåg att det blir jul, även om man inte springer benen av sig, eller stressar på som en blådåre..

Jag är också oerhört medveten om att det finns de som helst önskar att julhelgen redan vore över.. ni speciellt, finns i mina tankar.. God bless    


Av Monika Jonsson - 5 december 2021 23:39

14 dagars semester, med 2 konferenser på dagordningen.. julpyntat, besökt 2 julmarknader.. ja, det är en del av senaste versen på min livsmelodi. Kallt som tusan har vi, och snö har vi också..

En del julklappar är fixade, någon återstår. Härom natten skrevs ett ganska stort antal julkort, och några till kommer nog att passera den gula brevlådan..

Jag hoppas kunna dra till skogs någon dag, det är ganska länge sedan..

När jag har farit runt på vägarna, har jag nästan alltid sett något vilt, mest räv och skogsfågel, men också rådjur.

Det gäller verkligen att se upp just nu.. massor med snörök tidvis, ibland rena väggen, när man möter något större fordon.. kommer det då upp något djur har man ingen chans att se det. Man kan ju heller inte bromsa in så häftigt att ev. bakomvarande bilar riskerar att hamna i bagageluckan..


Må så bra det bara går, ta det lugnt i trafiken, ta hand om varandra.


Vi hörs   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards