Alla inlägg under april 2019

Av Monika Jonsson - 8 april 2019 21:28

föranledde en nätverksträff med övriga lottakårer i Norrbotten, en resa till Piteå.   Tofsvipor och gäss har invaderat de öppna fälten i Öjebyn. Nätverksträffarna är alltid lika roliga/trevliga och inspirerande. Lotta-snack, och samhällsprat gör att tiden flyger iväg. Väl tillbaka på byn igen, såg jag att tofsvipor och gäss även hade kommit hit.   Även ett antal svanar har landat. Måtte de bara inte blåsa bort.. Igår kväll var jag och sonen till Luleå och lyssnade på Anders Jansson.

Jag var inte så jätteinspirerad när vi åkte, för jag var egentligen lite trött.. Det blev inte så jättemånga timmar sammanhängande sömn, om man säger så, varken natten mellan fredag och lördag, eller mellan lördag och söndag heller.. Yttre omständigheter kan man väl kalla det..

Trots allt var det en trevlig och rolig föreställning, med hög igenkänningsfaktor. När vi åkte hemöver igen blåste det så mycket på E4:n  att hela bilen svajade i kastvindarna. Dessutom var det underkyld nederbörd, och slibbigt på vägarna..

Dagen idag har bestått av arbete och bortforslande av återvinning. Morgondagen delvis av arbete.. och fortsatt blåsigt verkar det som.. Aprilväder kallas det visst  Nästa vecka är det PÅSK!!!!! med allt vad det innebär..

Nu, lite cykelmek.. Ciao  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards