Alla inlägg under mars 2022

Av Monika Jonsson - 19 mars 2022 20:25

Takterassen blev åter snöfri, efter en sista insats med spaden och sopkvasten.. det är både skönt och skrämmande med- är det vårvärme, eller början på den snöfattiga vintern?  

I vilket fall som helst, kommer det att vara skönt att kunna sitta ute igen.

Dessvärre är gatuslingan utanför mig påminnande om ett månlandskap, eller en något bättre skogsbilväg- jag har mycket mycket inofficiellt döpt om den till Tvättbrädevägen.. stötdämparna på bilarna får i alla fall visa vad de duger till  

Man behöver heller inte söka någon större anledning att tvätta bilen just nu.. naturligtvis inte enbart pga vägslingan, alla vägar- iallafall de flesta- är en blandning av våta vägbanor och snöslask.. en del också med ökad risk för stenskott..


I morgon åker jag ev. till stugan en sväng, beroende på hur mycket det blåser.. det är ju inga enorma avstånd i dessa tider när man överväger i princip var meter/kilometer man använder bilen pga. drivmedelspriserna, men som jag skrev tidigare, man kan inte sluta leva helt, trots det som sker i vår omvärld..

En grillad korv, en smörgås eller något annat, en kopp kaffe.. allt är så otroligt gott utomhus  

Får se hur känslan är i morgon när katten väcker mig  


 

Av Monika Jonsson - 11 mars 2022 22:00

Jag kunde aldrig- i min vildaste fantasi ana eller ens tänka tanken att jag skulle följa krigsnyheter, eller drabbas av följder av krig "bakom husknuten"    

Jag skriver inte mycket, eller i likhet med ingenting, om kriget i sig, men det påverkar mig lika mycket som alla andra.

Följderna blir katastrofala hur man än vänder sig..


I krigets skugga finns inte mycket som lockar till skratt, men jag är ändå oerhört lycklig lottad som har familj, vänner, arbetskamrater, lottakamrater, ett jobb att gå till, samt chans till jakt och fiske.

Stugan står där den står, och bara väntar på att vi åter börjar koka kaffe över öppen eld, grillar korv, tar en öl eller två.. måtte bara inte bensinpriset ruinera oss.. man tänker både en och två gånger innan man kör någon längre sträcka.. men just nu verkar det gå ner- i alla fall en  smula..

Jag har inte deppat ihop fullständigt- skulle man aldrig tillåta sig att leva trots allt som händer, blev man tokig för mindre.. 

För mig speglar sig mina känslor- som vanligt nästan- i mitt val av musik..

Som jag ju tidigare har berättat, så är musiken levande och tidlös..      

Just nu är den väl lite mer lågmäld, så med andra ord strömmar inte direkt den värsta tecnodiscon ur högtalarna.. 


Jag har lite av en långledighet, 4 dagar, som nu fylls av det jag lågpriorierat..

Dagstemperaturen har börjat stiga, vilket gläder mig oerhört!! jag är ofantligt less snön, även om jag inte har hunnit vinterfiska ännu, men isen i stugan brukar inte gå förrän april-maj, så ännu finns tid..




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards