Alla inlägg under november 2022

Av Monika Jonsson - 22 november 2022 23:06

i alla fall kryper tomtarna åter fram ur vrårna, stjärnan och alla ljusen sprider åter lite sken av frid i rummen..

Julmust och julöl fyller skafferi, tillsammans med chokladkalender och så småningom en och annan valnöt kanske..

De första jultonerna smyger fram ur högtalarna, och till helgen är det dags för den traditionella julmarknaden i Storforsen    

Men framför allt så är det ju adventsgudstjänst i Älvsby kyrka  

Fram till dess hoppas jag att alla har det gott.. Vi hörs i slott och koja..    

Av Monika Jonsson - 3 november 2022 20:08

blev det en rejäl övertid på jobbet.. bilbyte.. hur hämtar man sig från det då?? Jo man äter extra spicy thaimat till middag  jag kan lova att det hettade både i och kring munnen- men vansinnigt gott  

Annars har jag börjat räkna ner till advent- ungefär på samma sätt som jag räknar ner inför älgjakten..


Nu under kvällen gick jag ut en sväng på byn för att köpa nästa års almanackor samt äta en spökbakelse på byns fina café. Jag, samt min familj firar inte halloween- men nog tar jag chansen att äta bakelser ibland ändå..  under helgen kommer jag nog också att besöka familjegravarna samt kyrkan.

Hinner nog till skogs också..

Hoppas Ni får fina dagar framöver..

Vi hörs    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards