Alla inlägg under november 2020

Av Monika Jonsson - 23 november 2020 15:11

med storm-orkanstyrka över samhället just nu.. så gott som full skyddsmundering är det som gäller på jobbet.. I alla fall både visir och munskydd hos samtliga brukare, och förstärkt utrustning där det så behövs.. Jag går nästan bara mellan jobbet och hemmet, drar mig in i det längsta för att göra inköp- och då så sent det bara är möjligt. I kväll måste jag dock iväg.. jag har en stor fördel av att jag "bara har mig själv" att ta hand om- och katten. Tur att pojkarna är fullvuxna och lever sina egna liv.. på telefon- och mess-avstånd.


Varje morgon kollar man tempen- känner efter hur halsen mår, finns lukt och smak kvar? Huvudvärk? Jobbar man kväll, går man på "äggskal" tills det är dags att bege sig.. eller sover så länge man bara får.. allt ovidkommande skjuts på framtiden och hemma fixar man bara käk, diskar, tvättar, tömmer kattlådan, och dammsuger så man inte får stampat jordgolv till sist. Jag skulle nästan kunna jämföra det med som  att vara i hemvärnsberedskap och planera timme för timme.


Dagarna blir kortare- och kallare, vi närmar oss advent- och juletid, men virusets härjningar lägger locket på så hårt att all luft försvinner!! -även om man är för tillfället frisk..

Jag skall försöka hitta gaisten och hänga upp julgardinerna, plocka fram ljusstaken, och kanske tillochmed tända några levande ljus- och hålla benkoll på katten..


HÅLL I- HÅLL UT- HÅLL AVSTÅND- TAPPA INTE MODET


KRAM  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards