Alla inlägg under maj 2020

Av Monika Jonsson - 24 maj 2020 02:40

detta evennerliga virus delar hela världen i en massa grupper.. de som dessvärre inte överlever virusangreppet,   de som klarar sig igenom angreppet, antingen tack vare respiratorn, eller ännu bättre, "bara" i karantän,    de som tar riskerna på största allvar, och följer de bestämmelser som finns..   de som först har tagit risken på allvar, men nu lessnat eller resignerat, eller, de som aldrig brytt sig.. jag själv är ganska less på nyhetsrapporteringen, men håller ändå på den basala handhygienen, både på jobbet och hemma, samt håller den sociala distansen när jag är ute i samhället, men även i skog och mark. Dessvärre är jag nu "ofrivilligt" ledig idag, pga, eller tack vare, coronan..     Vi skulle ha haft en utbildning i Krisberedskap idag, söndag, men pga. viruset är utbildningen flyttad till i höst. I stället kommer jag att göra en dagsutflykt till stugan, med mina föräldrar. I går jobbade jag delad tur, och avslutade passet strax efter 9. När jag kom hem knåpade jag ihop en plankstek på älgkött..  

hade jag inte kunnat göra om jag skulle jobba idag också.. den smakade hur bra som helst!!! Ha en fortsatt angenäm helg, vartän ni befinner er i landet, världen och livet.. jag skall i alla fall vila ett par timmar. Katten vill strax ha sitt morgonmål.. jag.. nåja.. GOD MORGON..    

Av Monika Jonsson - 10 maj 2020 23:13

Sakta men säkert kommer han att få vänja sig, jag tar längre och längre promenader. Enda nackdelen är biltrafiken. Hoppas det blir bra. Annars idag har jag bara tagit det lugnt. Vädret är inte det bästa, och jag är ganska mör i kroppen efter gårdagens äventyr. Cykling tor. 5-6 mil samt en topptur. På kvällen sen var jag faktiskt på kalas.. Smörgåstårta och vanlig gräddtårta satt fint. Syrran kan   I morgon är det jobb, och en ny vecka inleds. Hoppas snart på något som kan liknas vid sommartemperaturer.. Corona eller inte.. Ha det så bra. 

Av Monika Jonsson - 8 maj 2020 22:21

och för en vecka sedan sparkade toppturerna igång. Annars skulle man gott vilja emigrera någonstans.. Igår kom kattvagnen jag har beställt, och min lilla panter verkar gilla den.. Hoppas på fina promenader. Känns bra att kunna låta katten komma ut, trots att jag bor där jag bor. I helgen är jag ledig, men vädret är inte det bästa, så jag får se hur morgondagen kommer att gestalta sig.. Fortsättning följer..  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards