Alla inlägg under januari 2024

Av Monika Jonsson - Lördag 13 jan 19:21

Kanske inte alla, men det här med att ge- eller ens uttala nyårslöften, har ialla fall jag lagt av med för ganska länge sedan..


2024 fick sämsta tänkbara inledning..!! Köldsmocka av det större slaget  med strömavbrott modell långvarigt, sönderfrusna ledningar både till höger och vänster.. några dagar förra veckan hade jag Försvarets vintersovsäck under täcket.. -46 på något ställe, och 42-43 minus i centralorten, telefonnät som lade ner.. min hyresvärd frågade rent om jag hade någonstans att evakuera..  ett fåtal stackars plusgrader inomhus.. Jag valde dock att stanna hemma- dels för att det var bäst för katten, men även att jag hade jobbarhelg.

Nu är systemet lagat och värmen åter.

På jobbet hade vi problem med våra bilar, som helt enkelt frös ihop..

Krisberedskap handlar inte- som har påpekats miljontals gånger, om att landet kan hamna i krig.. kris är också händelser liknande förra veckan, eller trafikkaoset på E22 i snöstormen.. köldrekord i Arjeplogs kommun..


Vad har annars passerat tidslinjen?? Ja..

Julhelgen blev en helg med ömsom jobb, lite firande med familjen, tankarna hos anhörig på sjukhuset samt julotta.

Nyårshelgen firades med sönerna och svärdottern här med en mini-trerättersmiddag.

Jag hade arbetspass på nyårsdagen, så det blev ett tolvslag halvslumrandes i sängen.

Mitt i kylan hade vi begravning och minnesstund av pappas lillebror som avled i cancer strax innan jul. Kyrkan var välfylld, och begravningen nästan vacker- om man kan uttrycka sig så. Den var i allafall väldigt fin. Minnesstunden var också otroligt varm och ljus.


Denna helg är jag ledig, tog en sovmorgon i morse, försöker återställa lägenheten efter köldknäppen och en smula återhämtning..

Vi hörs  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards