Alla inlägg under september 2020

Av Monika Jonsson - 23 september 2020 22:25

efter brandkatastrofen på Polarbröd. Naturligtvis är det individuellt och för många är framtiden extremt oviss..

Jag för min del fortsätter jobba inom hemtjänsten, ännu en tid. Jag har hunnit ut i skogen, både på pass, och som assisterande hundförare. Det har gått bra, och jag får glädja mig med att ha egenhändigt hemfraktat viltkött i min frys.

Föreningsverksamheten har kommit igång, Corona-anpassad förstås, och det känns fantastiskt kul att åter få mötas, både individuellt och digitalt.

Höststormen har gjort sig påmind, och för några dagar sedan blåste det, så mycket att det kändes som att cykla in i en bergvägg tillochfrån jobbet. När man trampar och trampar men nästan inte kommer framåt  

Härom kvällen var det dock en annan fadäs.. cyklade till jobbet, var ordentlig och låste cykeln, jobbade mitt pass och skulle sedan hem.. Då gjorde jag upptäckten.. cykelnyckeln kvar hemma      visst, jag hade kunnat lämna kvar cykeln på jobbet tills nästa pass, men nä, jag ville ha hem den eftersom jag hade ledigt dagen efter,-typ idag. Nåja, hem kom både jag och cykeln.

I morgon är en annan dag, men nu är nu. Ta vara på det Ni har.. Vi hörs. Kram  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards