Alla inlägg under december 2020

Av Monika Jonsson - 29 december 2020 23:54

Almanackans blad är slut slut slut

Ja nu får vi vända blad

Pandemins framfart blockad

Snart så har vi vaccin


Måtte detta slå in fort..

Det är väl i så fall största förhoppningen jag har på 2021.

Hoppas också att inte biverkningarna är så stora..

men ärligt talat är jag också rädd..

vad låter jag komma inunder huden?

Av Monika Jonsson - 29 december 2020 23:30

Datumljuset brunnit ut ut ut

Men till nästa jul min vän

brinner lågan omigen

För vi måste hoppas


Ja, julhelgen är till ända, snart mellandagarna också.. Ett nytt år finns runt hörnet- skitåret 2020 existerar strax inte mer än i folks minnen..

Sedan några år tillbaka har jag slutat ha några större förväntningar på "nyåret".. alla förhoppningar har ställts på ända.


Numer är jag tacksam varje dag jag kan kliva upp ur sängen på egen hand, och inga "katastrofer" sker under dagen..

Jag hoppas bara få fortsätta vara en medmänniska både i föreningsliv, familjeliv, jobbet, och på fritiden.

Komma ut i min älskade natur, och fortsätta jaga och fiska, fortsätta kunna koka kaffe över öppen eld, och titta in i de dansande lågorna.

Nyårshelgen jobbar jag igen delvis, men det gör inte så mycket, jag hinner både äta gott och må gott ändå..

Ha det..  

Av Monika Jonsson - 24 december 2020 22:32

Jo tjena!! Tjong-pang vad vi fick tji.. och ännu mer tror jag väntas under helgen. Denna corona-jul jobbar jag delvis, men hinner också vara ledig. Det enda som är jobbigast, är snömodden på våra vägar.. Fast å andra sidan, skall vi ju undvika onödiga resor, och noga tänka efter-INNAN vi agerar fordonsrattare.. men vi som kör i tjänsten har ju liksom inget val..Jag önskar kort och gott alla som snubblar och snavar in här,- även ni som söker er hit frivilligt- en fortsatt God och fridfull Jul. Nu har det ju faktiskt vänt.. dagarna kommer att bli längre och ljusare, även om pandemin försöker hålla sitt svarta järngrepp om oss. Håll ut    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards