Alla inlägg under september 2014

Av Monika Jonsson - 21 september 2014 19:43

vad tiden springer iväg..  mer än halva september har passerat, och det har varit full fart hela tiden. Älgjakten har gått väldigt bra, och jag var inblandad i en älgfällning redan första lördagen. Sedan har jag haft många spännande timmar i tornen när älgarna och hundarna har både smugit och sprungit förbi, både inom och utom skotthåll.. Senast idag, fick jag sitta tyst som en mus, och lyssna på ståndskall ungefär 80-100 m ifrån.. Annars har, framför allt, min sambo och äldste son, många timmar i Torpet, där vi nu håller på att fixa bastun, och försöker bringa lite ordning i gamla uthuset.. Jag har jobbat en del på församlingen, och nu när höstmörkret lägger sig tidigare och tidigare, och temperaturen kryper neråt, är det dags att börja hålla fyr i pannan, för värmens skull.. Just nu är det i alla fall dags att krypa i duschen, om inte annat än för att få lite värme i kroppen.. En envis snuva har tagit min kropp i besittning, och den är seg att övervinna, lite aningens ont i halsen också, men inget allvarligare än så.. Hoppas vi får en fin kommande vecka,  vad vi än har på agendan.. Må Herren vara med oss, låt oss gå i Hans namn.  Amen

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards