Alla inlägg under maj 2024

Av Monika Jonsson - Torsdag 16 maj 23:08

det var att nu åter kunna vandra i skog och mark  

visserligen är det fortfarande blött och mjukt här och var, men snöfritt!!


Benbryteforsen samt Storforsen, en del av Piteälven är grandiosa just nu, med huur mycket vatten som helst..

Jag gjorde en spontan promenad för att kunna hitta en lämplig väg till Brudforsen också.. den ligger mellan Benbryte och Storforsen..

Tyvärr sprang tiden iväg lite, och jag var inte helt utrustad för att kunna stanna en längre stund, men inom en ganska snar framtid blir det en längre vandring dit också..


Jag har återupptagit orienteringen, och det var en mycket härlig känsla, det också, när jag för första gången på flera år, satte stämpelpinnen i Startkontrollen, och gav mig ut för att beta av ett antal kontroller i kuperad terräng.. spik på nästan alla..


Nu gäller det att försöka slappna av några timmar, jobb imorgon..

Ciao    

Av Monika Jonsson - Söndag 5 maj 19:33

Äntligen infann sig en förnimmelse av vår!!

Valborgsmässoafton, motorcykelkortege, 10-milaorientering- på håll framför datorn, älgvandring, samt lite korvgrillning i stugan..

Sedan pappa avled i sviterna av sin sjukdom, har det varit upp och ner.. saknaden finns där, och vissa dagar är ju naturligvis tyngre, men andra dagar är det precis som vanligt.. 

Livet måste gå vidare, även när vi stannar upp och minns tillbaka.. tårarna blir själens balsam, och gråten blir en säkerhetsventil när vi är på väg att krascha..


I morgon skulle jag behöva lämna in min cykel och fixa en punktering, eftersom det är lite bökigt att göra på egen hand.. och tillsammans med sonen har vi börjat förbereda lite fix på bilen efter incidenten på E4 i februari..

På sina ställen ligger en del snöfläckar och mindre drivor kvar, men på det stora hela är det nu bart överallt och bäcken bakom huset är rejält bred.

Tyvärr ligger nattkylan kvar, så det gäller att vara försiktig pga. våta vägbanor som kan ställa till det på kvällar, nätter, och tidiga morgnar..

Isen på vattnet vid stugan hoppas jag börjar luckras upp så småningom, och om några veckor är det väl dags att dra krattan över gräsmattan..


Nu dags för lite kvällsvard, vi hörs    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards