Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Monika Jonsson - 9 mars 2011 22:04

Tänk vad ett år går fort.. Det är dags att gå in i fastetiden igen, men nu gör jag det med nýa ögon. I fjol var det första gången jag gick på en askonsdagsmässa. I år kändes det som en självklarhet. Även om jag "bara" kommer att sockerfasta, och försöka avstå kaffe, känns det som ett bra sätt att ta hand om sig, och få tid för eftertanke, samtidigt som man tänker på andra som inte har mat i överflöd eller rent vatten.

Tänk vad ett år går fort.. Det är dags att få åka till fjällen igen och se om man hittar några ripor. I morgon bär det av.. Hoppas bara att vi får fint väder.. jag ska försöka ta några fina fjällbilder. Tyvärr tar jag ingen dator med mig, så rapporter får ni först när jag kommer hem. Lev och må, med eller utan fasta.. krama varandra extra hårt, och kom ihåg: ett gott skratt, förlänger livet.

Le mot andra, så ler (förhoppningsvis)andra mot dig.. Kram  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Avlägg visit


Ovido - Quiz & Flashcards